رییس جمهوری آمریکا فرمانی را امضا کرد که به موجب آن صدور ویزای مهاجرت به این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

صدور ویزای مهاجرت به آمریکا به حالت تعلیق درآمد

قدس آنلاین: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود درباره شیوع کرونا، از امضای فرمانی اجرایی خبر داد که صدور مدارک اقامت برای مهاجران را موقتا ممنوع می‌کند.

ترامپ گفت: برای محافظت از کارگران آمریکایی، فرمانی اجرایی را امضا کردم که مهاجرت به ایالات متحده را به صورت موقت به حالت تعلیق درمی‌آورد. این کار وجود شغل برای هر آمریکایی را در هنگام بازگشایی اقتصاد تضمین کرده و منابع بهداشتی را برای بیماران آمریکایی حفظ می‌کند.

این فرمان که بلافاصله پس از اعلام ترامپ ابلاغ شد، شامل کسانی می‌شود که خواستار اقامت دایم در آمریکا هستند و به مدت ۶۰ روز اجرا خواهد شد و پس از آن مورد بازنگری و احتمالا تمدید قرار خواهد گرفت.

فرمان جدید مهاجرتی ترامپ شامل کسانی می‌شود که خواهان اقامت در آمریکا هستند اما در هنگام صدور این فرمان در بیرون از این کشور به سر می‌برند.

به نوشته هیل، برخی افراد از جمله کارکنان بخش درمان و همسران یا فرزندان شهروندان آمریکا از این فرمان مستثنی شده‌اند؛ با توجه به اینکه بیشترین کسانی که خواستار اقامت در آمریکا هستند از این دسته افرادند، بزرگترین ضربه از این فرمان به کسانی وارد می‌شود که با دعوت به کار قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها