خراسان شمالی- رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی از دستگیری ۲ نفر جاعل حرفه ای و کشف ۶۱۰ عدد اسکناس جعلی در بجنورد خبر داد.

دستگیری جاعلان حرفه ای و کشف تعداد ۶۱۰ عدد اسکناس جعلی در بجنورد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مقصود رستگار با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت ۲ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی با استفاده از اسکناس های جعلی اقدام به خرید ۲ تن و ۷۷۲ کیلوگرم جو و همچنین یک دستگاه گوشی تلفن همراه کرده اند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فنی و پلیسی کارآگاهان در این رابطه بلافاصله شروع شد، افزود: ابتدا با هماهنگی مقام قضائی شکات پرونده به مقر پلیس آگاهی استان دعوت و تحقیقات اولیه آغاز شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان با بررسی اظهارات شاکیان پرونده و همچنین ترفند هایی که به صورت مشابه در هر دو معامله با استفاده از اسکناس های جعلی صورت گرفته بود، به سرنخ های جدیدی دست یافتند، تصریح کرد: در بررسی های انجام شده از محل های وقوع جرم و همچنین بازبینی دوربین های مداربسته در این اماکن چهره متهمان مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ رستگار با بیان اینکه محل اختفای یکی از متهمان با تلاش مستمر و رد زنی های انجام شده شناسایی شد، گفت: با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان به محل مورد نظر اعزام و در عملیات غافلگیرانه ای وی را دستگیر و به مقر پلیس آگاهی استان انتقال کردند.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی های انجام شده همدست خود را نیز معرفی کرد، افزود: متهم ردیف دوم نیز در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر و بعد از انجام تحقیقات هر ۲ متهم برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمان با استفاده از ۶۱۰ عدد اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی جعلی اقدام به خرید می کردند، خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز همواره در معاملات خود نهایت دقت را داشته باشند تا در دام این افراد گرفتار نشوند و در صورت مواجه با اینگونه افراد و همچنین موارد مشابه مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ و یا ۲۱۸۲۵۸۷۴-۰۵۸ پلیس آگاهی استان اعلام کنند.

برچسب‌ها