۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 701992

نتایج یکی از تازه‌ترین نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا حاکی از آن است که ترامپ در ۳ ایالت کلیدی آمریکا، میدان رقابت را به رقیب دموکرات واگذار کرده است.

ترامپ در ۳ ایالت کلیدی عقب ماند

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری مهر، نظرسنجی که به طور مشترک از سوی مرکز سنجش افکار عمومی «ایپسوس» و خبرگزاری «رویترز» انجام شده حاکی از آن است که موقعیت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در ۳ ایالت کلیدی منطقه موسوم به «غرب میانه» که آرای الکترال آنها برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ حیاتی است، در مقایسه با «جو بایدن» رقیب دموکرات، رو به وخامت رفته است.

در ایالات کلیدی «پنسیلوانیا» و «ویسکانسین»، بایدن با برتری ۴۵ به ۳۹ درصد از ترامپ پیش است. در ایالت «میشیگان» نیز با اختلاف ۸ امتیاز، ترامپ را پشت سر گذاشته است.

همزمان، نظرسنجی ایپسوس-رویترز حاکی از آن است که در سطح ملی نیز، بایدن با اختلاف ۸ امتیاز از ترامپ پیش است.

این نتایج می‌تواند گویای این حقیقت باشد که به رغم تلاش ترامپ برای منحرف کردن افکار عمومی از بحران کرونا و پرداختن به مسائل سیاست خارجی چون تقابل با ایران و چین، کووید ۱۹ همچنان دغدغه اصلی مردم این ۳ ایالت کلیدی است و حتی گزافه‌گویی‌های ترامپ مبنی بر اینکه او رئیس‌جمور «دوره جنگ» است و با تمام توان به مواجهه با این بیماری برخاسته نیز آنها را قانع نمی‌کند.

گفتنی است تا کنون حدود ۴۶ هزار نفر از مردم آمریکا در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها