وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه روند اجرای پروژه‌های توسعه فرودگاهی در کشور در دولت تدبیر و امید شتاب بسیار خوبی گرفته گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا امروز ۱۰ پروژه توسعه فرودگاهی در کشور به بهره‌برداری رسیده که به انضمام پایانه "سلام" در فرودگاه امام خمینی (ره)، ۱۰ میلیون نفر به ظرفیت سالانه فرودگاهی کشور افزوده است.

ظرفیت فرودگاه‌های کشور از  ابتدای دولت یازدهم ۱۰ میلیون نفر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا محمد اسلامی، پنجشنبه در آیین افتتاح ویدیوکنفرانس پروژه پایانه جدید فرودگاه شهرستان لامرد در استان فارس افزود: ارزش این سرمایه‌گذاری حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که در ۱۵ فرودگاه کشور اجرا شده است.
وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که همزمان، هم تجهیزات راداری و ناوبری و هم توسعه و بهسازی و ایجاد برج‌های مراقبت استاندارد، ظرفیت پارکینگ هواپیما، باندهای پروازی و بهسازی سطوح پروازی، رادارهای هواشناسی، پایانه‌های مسافربری، فضاهای مربوط به خدمات و پشتیبانی حوزه‌های پشتیبان مسافرت‌های هوایی، همگی در قالب ۳۵ طرح محقق می‌شود که پایانه جدید فرودگاه شهرستان لامرد نیز از جمله این طرح‌هاست.
اسلامی اظهار داشت: ۲۰ طرح دیگر نیز تا پایان دولت تدبیر و امید و عمدتا تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح آنها نیز حدود ۱۰ میلیون نفر دیگر به به ظرفیت فرودگاه‌های کشور افزوده خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این طرح‌ها نیز شامل، پایانه‌های داخلی و بین‌المللی، باند پرواز، پارکینگ هواپیما، برج مراقبت و سیستم‌های راداری و ناوبری است که هم افزایش ظرفیت و هم توسعه قابلیت عملکرد، توسعه ایمنی و سلامت پرواز را به دنبال خواهد داشت.

ظرفیت پذیرش فرودگاه لامرد ۶ برابر افزایش یافت
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور هم گفت: با افتتاح پایانه جدید فرودگاه شهرستان لامرد، ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه ۶ برابر افزایش می‌یابد.
سیاوس امیر مکری، از طرح پایانه جدید فرودگاه لامرد به عنوان نخستین پروژه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال جهش تولید نام برد و افزود: ایده ساخت فرودگاه لامرد و فرودگاهی در جنوب استان فارس به سال ۱۳۵۶ باز می‌گردد که بعد از موقعیت‌یابی، عملیات اجرایی آن بعد از انقلاب آغاز شد.
وی ادامه داد: در سال‌های پس از انقلاب، ساخت سطوح پروازی، پایانه‌های مسافری، ساختمان‌های جنبی عملیاتی، تاسیسات مربوطه و نصب تجهیزات هوانوردی در این فرودگاه انجام شد و در سال ۱۳۸۳ بنا به تشخیصی که در خصوص افزایش تقاضا برای پروازها در این منطقه وجود داشت، تصمیم به ساخت پایانه جدیدی گرفته شد.
او اظهار داشت: به دلیل برخی محدودیت‌ها این پروژه متوقف شد اما در ابتدای فعالیت دولت یازدهم روند تکمیل این پروژه از سرگرفته شد.
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: این پایانه در فضایی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده و ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه را تا ۹۰۰ هزار مسافر در سال افزایش می‌دهد.
امیر مکری گفت: هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی ساخت این پروژه از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.
او افزود: با ادامه طرح‌هایی که در این فرودگاه پیش‌بینی شده از جمله تکمیل دیوارکشی اطراف فرودگاه، محوطه سازی فرودگاه و بهسازی بخشی از عوامل پروازی، یک فرودگاه در خور و شان مردم استان، منطقه و شهرستان لامرد خواهیم داشت.
پایانه مسافری فرودگاه شهرستان لامرد شامل، ۲ سالن پروازهای داخلی و خارجی و ۲ سالن ترانزیت داخلی و خارجی با زیربنای پنج هزار مترمربع است.
راه اندازی این پایانه باعث افزایش ۶ برابری ظرفیت پذیرش مسافر، بار و پرواز و ارایه خدمات بهینه به شهرستان‌های جنوبی استان فارس، شرق استان بوشهر، غرب استان هرمزگان و کمک به توسعه صنعتی واقتصادی منطقه می‌شود.
اعتبار اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۷۰ نفر شده است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها