کارشناس پایش اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بارش در استان خراسان رضوی در فروردین ۹۹ با ۱۹.۳ درصد افزایش نسبت به فروردین ۹۸ برابر با ۱۲۷.۲ میلی‌متر بوده است

افزایش ۱۹ درصدی بارش‌های خراسان رضوی در فروردین

به گزارش قدس آنلاین، لیلا ثابت در خصوص میانگین بارش خراسان رضوی در سال ۹۸، اظهار کرد: میانگین بارش در استان خراسان رضوی در سال گذشته با ۲۳.۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ برابر با ۲۸۸.۵ میلی‌متر بوده است. این میزان در سال ۹۷ برابر با ۲۳۳.۵ میلی‌متر بود. این در حالی است که حد نرمال یا میانگین بارش ۳۰ سال اخیر در استان خراسان رضوی ۲۰۷ میلی‌متر ثبت شده است. همچنین شهرستان قوچان با مجموع ۴۳۰.۷  میلی‌متر بیشترین و شهرستان خواف با ۱۸۰.۳میلی‌متر کمترین میزان بارش در سال ۹۸ را داشته‌اند.

وی با اشاره به مجموع میزان بارش در سال ۹۸ در مشهد گفت: مجموع میزان بارش برای شهرستان مشهد در سال گذشته با ۲۳.۶ درصد افزایش، ۲۹۰.۷ میلی‌متر ثبت شده است. این مقدار در سال ۹۷ برابر با ۲۳۵.۱  میلی‌متر بوده است. حد نرمال برای شهرستان مشهد ۲۳۶.۶ میلی‌متر است.

افزایش ۱۹ درصدی بارش‌های خراسان رضوی در فروردین ۹۹

کارشناس پایش اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص میزان بارش استان، در فروردین ۹۹ خاطرنشان کرد: میانگین بارش در استان خراسان رضوی در فروردین ۹۹ با ۱۹.۳ درصد افزایش نسبت به فروردین ۹۸ برابر با ۱۲۷.۲ میلی‌متر بوده است. مجموع میزان بارش مشهد در فروردین ماه سال جاری ۱۴۱.۵ میلی‌متر گزارش شده که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۱۷.۳ درصد افزایش داشته است. همچنین شهرستان سبزوار با مجموع ۱۶۸.۴ میلی‌متر بیشترین و گناباد با ۹۶.۴ میلی‌متر کمترین میزان بارش در ماه گذشته را داشته‌اند.

بارش‌ها در اردیبهشت در حد نرمال خواهد بود

ثابت در رابطه با پیش‌بینی‌اش از میزان بارش در اردیبهشت ماه سال جاری عنوان کرد: به جز هفته نخست اردیبهشت، میزان بارش در ماه جاری در حد نرمال و یا بیش از آن خواهد بود. میانگین بارش استان در اردیبهشت ماه ۳۰ سال اخیر، ۳۲ میلی‌متر ثبت شده است. همچنین حد نرمال میزان بارش استان برای خرداد ماه ۱۱ میلی‌متر است، اما در حال حاضر به طور دقیق نمی‌توانیم میزان بارش استان در خرداد ماه را پیش‌بینی کنیم.

مشهد در سال گذشته، ۰.۷ درجه گرمتر شد

وی با اشاره به میانگین دمای استان خراسان رضوی در سال ۹۸ بیان کرد: میانگین دمای استان در سال ۹۸، عدد ۱۶.۱ گزارش شده است. حد نرمال  دمای خراسان رضوی ۱۵.۸ است. میانگین دما در شهرستان مشهد در سال گذشته ۱۶.۳ ثبت شده است. این در حالی است که میانگین دمای مشهد در ۳۰ سال اخیر ۱۵.۶ بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها