۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 702128

جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان آماده است تا بخشی از دستمزد خود را از باشگاه دریافت نکند.

لیگ برگزار نشود، دستمزدم را می‌بخشم

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در حالی که بازیکنان و مربیان لیگ برتر درباره کاهش میزان دستمزد خود به خاطر تعطیلی رقابت های لیگ برتر سکوت کرده اند، جواد نکونام سرمربی فولاد به صراحت می گوید اگر لیگ برتر برگزار نشود، بخشی از دستمزد خود را به باشگاه فولاد می بخشد. او  در این باره توضیحاتی می دهد.

*آقای نکونام چند روز دیگر دومین سالگرد صعود نساجی به لیگ برتر با سرمربیگری شماست. مهمترین اتفاق فوتبالی 25 سال گذشته قائمشهر را رقم زدید. 
لطف خدا بود و البته حمایت طرفداران، مسئولان و بازیکنان که توانستیم آن اتفاق بزرگ را رقم بزنیم. من هر چقدر از قائمشهر و نساجی دور باشم، اما نمی توانم خاطراتی که در آنجا داشتم را فراموش کنم. به همین خاطر تصور می کنم یک پیوند ناگسستنگی بین ما وجود دارد. همیشه وقتی به روز صعود فکر می کنم، بغضم می گیرد. خدا خیلی کمک کرد وتوانستیم بعد از 24 سال نساجی را به لیگ برتر بیاوریم. روزی که به این باشگاه رفتیم کسی صعود را باور نداشت. 

*چرا؟
به خاطر اختلاف زیادی که بین نساجی و تیم اول و دوم لیگ قرار داشت، کسی امیدی نداشت. همه فکر می کردند ما فقط آمده ایم چند هفته کار کنیم و برویم. ولی من و کادرم باور داشتیم که می تونیم صعود کنیم. 9 هفته به پایان لیگ مانده بود و 7 امتیاز اختلاف داشتیم. بازیکنان هم فعلا خواستن را صرف کردند. هواداران همه همه جوره پشت تیم بودند و خیلی زود به این باور رسیدند با تلاش و کوشش می توان دست به کارها بزرگ زد.

*خود شما هم بارها گفته اید علاقمندید کارهای نشدنی را انجام بدهید. 
بله، کار آسان را همه می توانند انجام دهند مهم این است که بتوانیم از پس کارهای سخت بربیاید. من چه در دوران بازیگری و چه در دوران مربیگری همیشه عاشق انجام چالش های سخت بوده ام. اصلا روزی که به فولاد هم آمدم به همین خاطر بود. این تیم روزهای خوبی را سپری نکرده بود و دوست داشتم تا همراه با کادرم فولاد را به اوجش برگردانیم. خدا را شکر امسال نتایج خوبی گرفتیم و در نیم فصل دوم هم از 4 بازی سه برد به دست آوردیم. 

*خیلی ها اعتقاد دارند مربیان و بازیکنان باید بخشی از دستمزد خود را ببخشند. نظر شما چیست؟
فعلا که تکلیف رقابت های لیگ برتر مشخص نشده است. من شنیدم که خیلی از مسولان گفته اند بازی ها را برگزار خواهند کرد. اگر مسابقات برگزار شود که طبیعتا بازیکنان و مربیان حق و حقوق خود را می خواهند ولی در صورت تعطیلی من هم موافق کاهش دستمزدها هستم. 

*پس شما اولین چهره لیگ برتر هستید که خودتان پیشقدم شده اید. 
من خبر ندارم بازیکنان و مربیان دیگر چه گفته اند ولی قطعا هیچکس دوست ندارد چیزی بیشتر از حق خود بگیرد همانطور که دوست ندارد، کمتر از حقش را به او بدهند. بازیکنان و فوتبالیست ها هم شرایط را درک می کنند. اگر توجه کرده باشید چهره های فوتبالی همیشه در خیلی از مسایل پیشقدم بوده و تا جایی که توانسته‌اند کم کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها