خراسان شمالی- اوضاع بحرانی این روزهای کرونایی، قاب زندگی خیلی از مردم را تیره‌وتار کرده و بسیاری از مردم برای پیشگیری از این بیماری خود را در خانه‌هایشان قرنطینه کرده‌اند، برخی نیز در صف خادمان سلامت درآمده و راه خدمت به بیماران را انتخاب کرده‌اند.

کارآفرین خراسان شمالی برای تامین ماسک رویه تولید کارگاه را تغییر داد

به گزارش قدس آنلاین، مهربانو سال‌ها پیش با حمایت‌های کمیته امداد کارگاه تولید پوشاک مبلمان را راه‌اندازی کرد؛ کارگاهی که به گفته خود مهربانو در ابتدا تنها تولیدکننده این عرصه در بازار استان خراسان شمالی بود.

اکنون مهر بانو کارآفرین کمیته امداد خراسان شمالی به جهادگران عرصه سلامت پیوسته است و با تغییر رویه تولید کارگاه خود خدمتی شایسته را به مردم ارائه می‌دهد.

این گزارش گفتگویی کوتاه با مهربانو کارآفرین کمیته امداد خراسان شمالی است که از ابتدای شیوع این بیماری به تولید ماسک بهداشتی اقدام کرده است.

مهربانو که دارای ۵ فرزند است می‌گوید: فعالیت در این عرصه باعث ایجاد انگیزه و علاقه در فرزندانم شد به‌طوری‌که اکنون یکی از دخترانم و پسرم نیز هرکدام صاحب یک کارگاه تولید در عرصه پوشاک هستند.

وی از خاطرات سال‌های گذشته وزندگی در تبریز صحبت می‌کند و می‌گوید: علاقه به راه‌اندازی این کارگاه تولیدی به ۱۷ سال قبل برمی‌گردد، آن زمان که مدتی را تبریز زندگی کردم بعد از برگشت به بجنورد تصمیم به راه‌اندازی این کارگاه گرفتم، در همین فکر بودم که از طریق یکی از کارکنان واحد اشتغال کمیته امداد متوجه تسهیلات حمایتی این نهاد در حوزه اشتغال‌زایی شدم.

وی اظهار می دارد: با دریافت ۴ میلیون تومان کارم رو شروع کردم استقبال مردم از محصولات تولیدی عالی بود به‌طوری‌که خیلی زود توانستم برای چند نفر اشتغال‌زایی کنم.

وی به دریافت تسهیلات ۴۵۰ میلیونی از صندوق کارآفرینی امید اشاره می‌کند و می‌گوید: این تسهیلات را برای خرید چرخ و گسترش کارگاهم هزینه کردم و توانستم نیروهای جوان و فعال ازجمله زنان سرپرست خانوار را وارد این عرصه کنم و حالا صاحب دو شعبه تولیدات پوشاک مبلمان در مرکز استان هستم.

به گفته خودش در حال حاضر با بحرانی شدن بازار وسایل بهداشتی و احساس تکلیفی که در مقابل با تأمین سلامت جانی مردم داشته برای تأمین ماسک ورود پیداکرده و توانسته بیش از ۱۵ هزار ماسک به‌صورت رایگان تولید و در اختیار دستگاه‌های وابسته به تأمین سلامت استان قرار دهد.

وی همچنین سه هزار مورد از ماسک‌های تولیدی را نیز در بازارهای استان به فروش رسانده است و اکنون بیش از ۲۵ هزار ماسک نیز آماده فروش دارد.

این بانوی کارآفرین از برنامه‌های آینده‌اش در حوزه گسترش بازار عرضه و فروش محصولات تولیدی کارگاهش می‌گوید و اطمینان می‌دهد با توجه به پشتکار و حمایت‌های خانواده و بودن یک سرمایه‌گذار می‌تواند محصولات تولیدی کارگاهش را به بازارهای استان‌های دیگر عرضه کند.

برچسب‌ها