یکی از مجریان شبکه الجزیره قطر، با انتقاد از اخلاق و رفتار کابران سعودی در فضای مجازی، بی‌ادبی‌ آنها را به دلیل به قدرت رسیدن محمد بن سلمان دانست.

انتقاد مجری الجزیره از کاربران سعودی: با آمدن بن‌سلمان بی‌ادب شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، «فیصل قاسم»، مجری معروف شبکه الجزیره قطر در توییتی به انتقاد از کاربران سعودی در توییتر پرداخت و گفت که به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی در ادبیات و اخلاق آن‌ها نیز تأثیر داشته است.

این مجری که اصالتاً سوریه‌ای است و برای الجزیره کار می‌کند، در توییتی نوشت که «قبل از آمدن محمد بن سلمان و به دست گرفتن قدرت، کابران سعودی در توییتر از فعال‌ترین، باسوادترین، باادب‌ترین و با اخلاق‌ترین‌ کاربران بوده و بیشترین همبستگی را با مسائل کشورهای عربی داشتند ولی ناگهان بعد از آنکه بن سلمان به قدرت رسید، آن کابران بااخلاق رفتند و به جای آن‌ها "مگس‌های الکترونیکی" بی‌حیا آمدند که [البته] نشانگر اخلاق و طبیعت دوره حکومت جدید است».

مگس‌های الکترونیکی نامی است که مخالفان دولت سعودی به نیروهای سایبری عربستان سعودی در فضای مجازی داده‌اند. وظیفه این نیروها تلاش برای تحت تأثر قرار دادن فضای حاکم بر شبکه های اجتماعی داخل و حمله به منتقدان سران سعودی است.

عربستان سعودی سال ۲۰۱۷ به هنگام اولین سفر خارجی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این کشور، «مرکز جهانی مبارزه با افراط‌گرایی» را افتتاح کرد ولی ناظران در مأموریت این مرکز تشکیک کرده و می‌گویند این مرکز بیش از آنکه به دنبال مقابله با افراطگرایی باشد، به دنبال سرکوب مخالفان داخلی و خارجی سعودی در فضای رسانه و مجازی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها