شبه نظامیان تحت حمایت امارات در عدن و شهرهای جنوب یمن حالت خودگردان اعلام کردند.

شورای انتقالی جنوب یمن وضعیت خودگردان اعلام کرد

گروه شبه نظامیان تحت حمایت امارات در یمن موسوم به «شورای انتقالی جنوب» بامداد روز یکشنبه از اِعمال حالت فوق العاده و وضعیت خودگردان بر جنوب یمن خبر دادند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «شورای انتقالی جنوب» پس از برگزاری یک نشست فوق العاده در شامگاه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از بامداد روز یکشنبه در عدن و دیگر استان‌های جنوب یمن حالت فوق العاده و وضعیت خودگردان برقرار می‌شود.

این در حالی است که شهر عدن در جنوب یمن شامگاه شنبه شاهد تظاهرات مردم خشمگین علیه دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن بود.

الجزیره نیز در گزارشی از اعتراضات مردم عدن به قطعی برق در این شهر از پنج روز پیش و تظاهرات علیه دولت مستعفی یمن به ریاست منصور هادی و شورای انتقالی جنوب خبر داد.

گفتنی است نشست فوق العاده هیأت رئیسه شورای انتقالی جنوب یمن که با ریاست سرلشکر «احمد سعید بن بریک» رئیس مجمع عمومی این شورا و در حضور فرماندهان عالی این شورا برای بررسی تحولات در جنوب یمن برگزار شد، در بیانیه پایانی خود از افزایش حجم توطئه‌ها علیه جنوب یمن با هدف تشدید درد و تألم و گرسنگی مردم این منطقه سخن گفت.

در این بیانیه همچنین دولت مستعفی یمن به عدم پرداخت حقوق نیروهای نهادهای نظامی و امنیتی و بازنشستگان و غیرنظامیان از چند ماه پیش تاکنون، تلاش برای ایجاد ناامنی و تفرقه میان مردم، حمایت از تروریسم و گروه‌های افراطی و خدمات رسانی بسیار ضعیف به مردم و در رأس آن تأمین آب و برق و جاده سازی و و مقابله با بحران سیل در جنوب یمن متهم شده است.

شورای انتقالی در ادامه این بیانیه اعلام کرد: «در سایه ادامه سرپیچی دولت منصور هادی از عمل به مسئولیت خود در شرایطی که بر منابع مالی جنوب یمن چیره شده و بیت المال یمن را به حساب مفسدانی در خارج از یمن می‌ریزد و همچنین به دلیل تعلل در اجرای توافق ریاض و سکوت غیرقابل فهم برادران ائتلاف عربی در قبال این رفتارهای دولت منصور هادی، شورای انتقالی جنوب در عدن و استان‌های جنوبی حالت فوق العاده و وضعیت خودگردانی اعلام می‌کند».

در این بیانیه از مردم یمن، کشورهای عضو ائتلاف عربی و جامعه بین المللی درخواست شده است از تدابیر خودمدیریتی در جنوب یمن در راستای آنچه امنیت و ثبات ملت یمن و مبارزه با تروریسم خوانده شده، حمایت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها