ماه مبارک رمضان از راه رسیده است، ماهی که به عنوان ماه ضیافت‌الله یا میهمانی خدا مشهور است. بسیاری از مؤمنان و نیکوکاران در این ماه برای جلب رضای الهی سعی در کمک و یاری رساندن به همنوعان و به ویژه نیازمندان و افراد کم‌برخوردار دارند تا از این رهگذر بتوانند در ماه میهمانی پروردگار، رضایت معبود را بدست آورند.

محمدحسین مروج کاشانی/

: ماه مبارک رمضان از راه رسیده است، ماهی که به عنوان ماه ضیافت‌الله یا میهمانی خدا مشهور است. بسیاری از مؤمنان و نیکوکاران در این ماه برای جلب رضای الهی سعی در کمک و یاری رساندن به همنوعان و به ویژه نیازمندان و افراد کم‌برخوردار دارند تا از این رهگذر بتوانند در ماه میهمانی پروردگار، رضایت معبود را بدست آورند.

از طرفی دیگر در سال‌های گذشته سفره اکرام رضوی از سوی آستان قدس رضوی در صحن هدایت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در شب‌های ماه مبارک رمضان برای پذیرایی در ضیافت افطار از مجاوران و همشهریان مشهدی پهن می‌شد تا مجاوران و همسایه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در شهر مقدس مشهد از خوان بابرکت امام رئوف و مهربان بهره‌مند شوند.

از سال گذشته و با تدابیر تولیت معزز آستان قدس رضوی برای کمک به هموطنان در مناطق سیل‌زده شمال کشور که در حادثه وقوع سیل در فروردین سال 98 دچار آسیب‌های زیادی شده بودند، هزینه تهیه و پهن کردن سفره‌های طرح اکرام رضوی به این امر خداپسندانه اختصاص یافت.

اما امسال و در ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط خاص و ویژه که در اثر درگیری کشور در راستای مقابله با بیماری کرونا به وجود آمده است و بسیاری از کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی به خصوص فعالیت افراد کم‌برخوردار و نیازمند با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده است، بسیار بجاست که بار دیگر عاشقان و اراتمندان بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) برای کمک به همنوعان، همشهریان و هموطنان نیازمند و با شرکت در رزمایش خدمت و کمک مؤمنانه در این امر خداپسندانه حضور یابند؛ به ویژه که مقام معظم رهبری نیز، عموم جامعه را به برگزاری رزمایش خدمت مؤمنانه و مواسات، توصیه فرموده‌اند.

بدین منظور طرحی به نام «سفره مهربانی» در آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان سال جاری اجرا می‌شود. در این طرح که با شعار #به مدد- امام- رئوف و #کرونا- را شکست می‌دهیم، راه‌اندازی شده است، هدف اصلی میهمان کردن نیازمندان و افراد کم‌برخوردار بر سر سفره مهربانی امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است. مطابق این طرح قرار است نسبت به تهیه و توزیع 150 هزار سبد و بسته حمایت و کمک معیشتی و بهداشتی برای مساعدت و یاری نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا اقدام شود. آستان قدس رضوی هم به میزان مشارکت خیران و نیکوکاران در این امر خیر و خداپسندانه خود مشارکت کرده و سهیم خواهد شد.

علاقه‌مندان، خیران، نیکوکاران و عموم عاشقان و دلباختگان بارگاه منور و ملکوتی امام رئوف و مهربان حضرت رضا(ع) می‌توانند از طریق سامانه #8* و یا نشانی اینترنتی: nazr.razavi.ir در این امر خداپسندانه شرکت کنند و هر چه بیشتر در گشوده شدن و پهن شدن این سفره مهربانی سهیم و شریک باشند.

طرح سفره مهربانی، فرصت مغتنمی برای عموم عاشقان و دلدادگان امام مهربانی‌ها در ماه میهمانی خدا، ماه مبارک رمضان است تا افراد نیازمند بیشتری میهمان این سفره بابرکت شوند.

برچسب‌ها