ارگان رسمی حزب حاکم بر کره شمالی امروز نامه‌ای از رهبر این کشور که این روزها بازار شایعات در مورد وضعیت سلامتی‌اش داغ شده، منتشر کرده است.

انتشار نامه رهبر کره شمالی در ارگان رسمی حزب حاکم

قدس آنلاین: ایرنا نوشت: "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی که این روزها بازار شایعات در مورد وضعیت سلامتی اش داغ شده است در نامه ای که روزنامه "رودونگ سینمون" ارگان رسمی حزب حاکم بر کره شمالی منتشر کرده است از کارگرانی که در ساخت سایت «سام جیون» تلاش کرده اند قدردانی کرده است.

 "سام جیون" جایی است که "کیم جونگ ایل" پدر "کیم جونگ اون" در آن محل به دنیا آمده است این سایت در نزدیکی کوه "پکیتو"  قرار دارد و ساخت آن در ماه دسامبر به پایان رسید.

"کیم جونگ اون" در طی دو سال گذشته چند بار از مراحل ساخت و ساز این سایت بازدید کرده و دستورالعمل های حضوری ارایه کرده بود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی همچنین گزارش کرده است "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی روز گذشته /شنبه/ نامه ای از "گنادی زیوگانوف" رئیس کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه دریافت کرده است پیش از این نیز رسانه های کره شمالی از ارسال پیامی از سوی کیم به "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه خبر داده بودند.

انتشار این گزارش ها در میان گمانه زنی ها درباره وضعیت سلامتی کیم جونگ اون است در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر عمل "جراحی قلبی" و حتی "مرگ مغزی" رهبر کره شمالی در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه های غربی منتشر شده بود که هیچ منبع رسمی در کره شمالی آنها را تایید نکرده است غیبت دو هفته ای کیم در انظار عمومی باعث دامن زدن به این شایعات شده است.

رهبر ۳۶ ساله کره شمالی آخرین بار در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) در انظار عمومی ظاهر شد زمانی که در جلسه حزب کارگران کشورش خواستار تدابیر شدید علیه ویروس کرونا شده بود، اما عدم حضور وی در مراسم بزرگداشت ۱۰۸ امین سالگرد تولد "کیم ایل سونگ" در ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین)، گمانه زنی هایی را در مورد سلامت وی ‌برانگیخته است وی از زمان تصدی مقام رهبری کره شمالی در اواخر سال ۲۰۱۱، سابقه نداشته است در این مراسم شرکت نکند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها