گیلان -رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با انتقاد از طولانی شدن عمر پروژه های عمرانی در استان گفت: عمر اتمام پروژه های عمرانی در گیلان از جمله در ماسال بسیار زیاد است و اعتباراتی که به ان اختصاص داده میشود در وقت معین هزینه نشده و موجب رها شدن پروژه های عمرانی می‌شود.

عمر پروژه های عمرانی در گیلان بسیار بالاست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ،ارسلان سالاری، در ستاد مقابله با کرونا شهرستان ماسال که در سالن اجلاس فرمانداری ماسال برگزار شد، با اشاره به بدهی های بالا دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: این دانشگاه بالای ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی داشت و اکنون تنها دانشگاهی است که تحول بهداشتی نظیر احداث کلینیک های تخصصی در آن به ندرت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال اخیر تنها دو دستگاه CT اسکن وارد گیلان شده بود، افزود: طی ماه های اخیر تنها چهار دستگاه CTاسکن وارد گیلان شده که خود تحولی عظیم به شمار می رود و موجب توسعه حوزه سلامت گیلان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شیوع کرونا در استان کمبودهای بهداشت و درمان را بیش از پیش نمایان کرد، گفت: با تلاش های صورت گرفته ۳۰ تخت ICU به گیلان افزوده شد و یا در بخش دیگری هشت دستگاه اکسیژن ساز در استان راه اندازی شده است.

سالاری با اشاره به محدودیت های زیرساختی در گیلان، تصریح کرد: پیگیری هایی صورت گرفته تا مساعدت های ویژه ای به گیلان در حوزه بهداشت و درمان در سطح ملی شود تا استان در اولین فرصت همتراز استان های همجوار خود باشد.

وی با اشاره به تراز منفی درآمدی و ضریب پایین اشغال تخت های درمانی در ماسال، گفت: در این دو مقوله باید چاره اندیشی شود و سیاست های را در نظر گرفت تا حوزه بهداشت و درمان ماسال از جمله تزریق و توزیع عادلانه پزشک را در بیمارستان رسالت را شاهد باشیم.

برچسب‌ها