۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 702385

یزد- توفان همراه با گرد و خاک عصر یکشنبه برخی از مناطق استان یزد را درنوردید و سرعت آن در ابرکوه به ۱۲۲ کیلومتر در ساعت رسید.

توفان آرامش استان یزد را بر هم زد

قدس آنلاین-گروه استان ها:توفان در شهر یزد نیز که بنا بر اعلام سازمان هواشناسی به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت رسید موجب تخریب بسیاری از تابلوهای راهنمایی رانندگی، شکستن درختان، خسارت به خودرو های شهروندان و تخریب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر شد.

۱۲۹۳ میلیارد تومان خسارت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون به دلیل وقوع بلایای طبیعی افزون بر یک هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان خسارت به حوزه های مختلف در استان وارد شده است اعلام کرد:  بر اساس برآوردهای اولیه از این میزان خسارت ۹۷۰ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است، ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت سیل، و بقیه هم مربوط به توفان، سرمازدگی و بارش تگرگ است .

محمود شاکری شمسی افزود: بر اثر حوادث طبیعی در سال‌جاری به دلیل جاری شدن سیل، وقوع توفان، بارش تگرگ و سرمازدگی در مجموع هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان به استان خسارت وارد شده است.

خسارات توفان در دست بررسی است

وی در خصوص خسارات وارده ناشی از توفان یکشنبه شب در استان یزد نیز گفت: توفان دیشب موجب خسارت به درختان، باغات و مزارع کشاورزی شد که بعد از جمع‌بندی میزان آن اطلاع رسانی می‌شود.

از ابتدای امسال تاکنون به دلیل وقوع بلایای طبیعی افزون بر یک هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان خسارت به حوزه های مختلف در استان وارد شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در این راستا بیان کرد: در همین راستا از فرمانداران و شهرداران مناطق و کارشناسان درخواست شده تا بررسی لازم را در خصوص خسارات انجام و نتیجه را اعلام کنند.

وی ادامه داد: توفان روز گذشته در این استان موجب شکسته شدن درختان زیادی در معابر و همچنین تخریب برخی علایم راهنمایی و رانندگی شد و هم چنین به تعداد زیادی از خودروهای پارک شده در خیابان ها آسیب رساند.

بارش ها در راه است

در همین راستا سازمان هواشناسی استان یزد از ورود سامانه بارشی زودگذر به استان خبر داد و اعلام کرد: با  ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه هفته جاری به استان  پیش‌بینی می‌شود در بیشتر نقاط استان شاهد بارش باران باشیم.

تکرار حادثه

همه ساله در ماه های فروردین و اردیبهشت برخی مناطق استان یزد که عمدتا در دشت یزد - اردکان قرار دارد، به علت وجود کانون های فرسایش خاک شاهد وزش توفان همراه با گرد وخاک در عصرهااست .

یزد ۱۰ شهرستان دارد که تفت، مهریز، یزد، اشکذر، میبد و اردکان در این دشت قرار دارد به غیر از تفت و مهریز به دلیل وجود ارتفاعات شیرکوه به باغشهر  معروف است، اطراف بقیه این مناطق از عرصه های بیابانی تشکیل شده است .

برچسب‌ها