مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: از آن جایی که امکان پیش بینی وضعیت جدیدی از شیوع این بیماری را در کشور نداریم به همین جهت و برای انجام پیشگیری های لازم سازمان انتقال خون مبادرت به گرفتن پلاسمای بیماران بهبود یافته از بیماری کرونا کرده است تا بتواند در ماه های آینده از این پلاسما جهت مصارف درمانی از جمله تولید واکسن، دارو و... استفاده کند.

فعلا مشکلی بابت ذخائر خونی نداریم

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: اهدای خون یکی از اقدامات بهداشتی، خیرخواهانه و ارزشمند در مقاطع مختلف زمانی بویژه در ایام ماه مبار رمضان و محرم در کشور ما است. هر چند اهدای خون در ماه رمضان به دلیل روزه‌داری مردم کاهش می‌یابد که این کاهش معمولا از هفته دوم این ماه آغاز می‌شود که مردم خدا دوست ایرانی بویژه همشهریان مومن مشهدی هر ساله در این ایام با همراهی مسئولان در این امر خدا پسندانه همیشه پیش قدم بوده اند.

درتوضیح انجام این امر خدا پسندانه مجید عبدالهی مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی افزود: هر چند مشهد فعلا مشکلی بابت ذخائر خونی ندارد ولی متاسفانه با شیوع بیماری کرونا امسال هم به مانند سالهای گذشته به برگزاری این نذر خداپسندانه و همراهی همه همشهریانمان جهت تامین ذخائر خونی بیشتر نیازمندیم.

وی ادامه داد : امسال هم به مانند سال های قبل نذر خون را در این ایام هر شب از ساعت ۲۱ الی ۲۳ داریم و مردم می توانند با مراجعه به ایستگاه های سیار در مناطق مختلف شهر از جمله میدان شریعتی می توانند در این امر خدا پسندانه شرکت کنند که طبق امار ما خوشبختانه مراجعه و استقبال مردم از این کار زیبا همچنان در حال افزایش است.

عبدالهی اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا سازمان انتقال خون از امروز شروع به درمان پلاسما درمانی کرده است که من از همین تریبون از همه همشهریان درخواست می کنم که در این امر خطیر شرکت کنند. هر چند در حال حاضر خوشبختانه این بیماری کنترل شده است ولی از آن جایی که امکان پیش بینی وضعیت جدیدی از شیوع این بیماری را در کشور نداریم به همین جهت و برای انجام پیشگیری های لازم سازمان انتقال خون مباردرت به گرفتن پلاسمای بیماران بهبود یافته از بیماری کرونا کرده است تا بتواند در ماه های آینده از این پلاسما جهت مصارف درمانی از جمله تولید واکسن، دارو و... استفاده کند.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: من از اینجا از همه کسانی که بیماری کرونا داشته اند و در حال حاضر بهبود پیدا کرده اند و از زمان بهبودیشان یک ماه گذشته دعوت می کنم که به شکرانه این سلامتی با مراجعه به پایگاه انتقال شریعتی میدان شریعتی با پاسخ دادن به سئوالات همکاران ما پلاسمای خونشان را برای اتفاقات احتمالی اهدا کنند. تا همکاران ما با ذخیره سازی آنها در زمان مقتضی جهت درمان افراد مبتلا به بیماری ویروس کرونا استفاده کنند.


انتهای خبر/

برچسب‌ها