۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 702396

رئیس‌جمهوری آمریکا برای دومین بار طی یک هفته مجبور شد به مردم از بابت گاف‌های خود حساب پس بدهد.

جایزه نوبل کار دست ترامپ داد

«نوبل» یا «نوبل»/ ترامپ باز هم گاف داد!

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری مهر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در رشته توئیتی که البته در مواجهه با موج انتقادها، مجبور به حذف آنها شد، گاف جدیدی داد که روایت آن خالی از لطف نیست.

وی در این توئیت‌ها برای زیر سوال بردن رسانه‌هایی که به زعم او جعلی هستند، از خبرنگارانی که در پرونده تبانی وی با روسیه دخیل بودند و راه به جایی نبردند؛ خواست جایزه نوبل خود را پس دهند غافل از اینکه اصحاب رسانه اصلاً نوبل نمی گیرند.

ظاهراً منظور او جایزه پولیتزر بوده که ویژه خبرنگاری و ادبیات است!

البته ترامپ املای نوبل را هم اشتباه نوشته بود که بعدها مدعی شد عمداً چنین کاری انجام داده است.

بعد از این توئیت‌های جنجالی، «بن رودز» مشاور امنیت ملی دولت سابق واشنگتن هم در پیامی یادآوری کرد: درگیری عجیبی که ترامپ به لحاظ ذهنی با جایزه نوبل دارد، از این واقعیت ریشه می‌گیرد که باراک اوباما پیشتر موفق به کسب این جایزه شده است.

البته بعد از حذف پیام‌ها، ترامپ برای آنکه به اصطلاح کم نیاورد، توئیت دیگری منتشر کرد و مدعی شد کلمه «نوبل» با املای انگلیسی (Noble) به معنای نشان دادن ویژگی‌های شخصیتی عالی یا برخورداری از اصول اخلاقی رفیع است و وی فقط قصد بازی با کلمات و استفاده از «کنایه» را داشته است!

این در حالی است که کلمه نوبل با املای انگلیسی (Nobel)، جوایزی در حوزه‌های مختلف ازجمله تلاش برای برقراری صلح را شامل می‌شود.

اما این دومین بار طی یک هفته گذشته است که رئیس‌جمهوری آمریکا مجبور شده از بابت اظهارات خود جواب پس بدهد.

پیشتر وی در نشست خبری ویژه کرونا، پیشنهاد داده بود به بیماران مواد ضدعفونی‌کننده تزریق شود اما وقتی با موج انتقاد مواجه شد، حرف خود را توجیه کرد و گفت: فقط قصد شوخی داشتم.

البته این به ظاهر شوخی، به قیمت لغو نشست‌های مطبوعاتی روزانه تمام شد زیرا ممکن بود تداوم گاف‌های ترامپ، کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ او را به باد فنا بدهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها