رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل مشهد گفت: علت دیگر این افزایش ناگهانی قیمت، لغو پروازهای ماهان به سمت امارات بود، چرا که واردات موبایل غالبا از امارات انجام می‌شود.

لغو پروازها به امارات یکی از علت‌های افزایش ناگهانی قیمت موبایل

به گزارش قدس آنلاین، افشین اکبری حداد در ارتباط با علت افزایش قیمت موبایل اظهار کرد: قیمت‌ها متاسفانه از ابتدای سال برای گوشی‌های تا رنج ۵ میلیون، ۷۰۰ تا۸۰۰ هزار تومان افزایش داشته و برای گوشی‌های بیش‌تر از این قیمت، مقداری این رقم متفاوت بوده است.

وی ادامه داد:اولین دلیل این افزایش قیمت ناشی از بالا رفتن قیمت ارز است، حدود یک ماه است که بانک مرکزی ارزی به بازار موبایل‌فروشان تخصیص نداده و بازار همچنان به دلیل تعطیلی یک ماهه اخیر با افزایش تقاضا مواجه است.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل مشهد افزود: به‌دلیل عدم تخصیص ارز، بازار با واردات جدیدی مواجه نشده و افرادی با ارز آزاد گوشی خریداری کرده‌اند که قیمت درهم آزاد حدود ۷۰۰ تومان بیش‌تر از درهم نیمایی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل خاطرنشان کرد: علت دیگر این افزایش ناگهانی قیمت، لغو پروازهای ماهان به سمت امارات بود، چرا که واردات موبایل غالبا از امارات انجام می‌شود و با دوهفته پیگیری، در حال حاضر چند پرواز برای واردات اجناس داریم.

اکبری‌حداد در خصوص عدم امکان احتکار و دپوی کالا در این صنف تصریح کرد: به‌دلیل تعدد شرکت‌های واردکننده موبایل و رقابت شدید بین این شرکت‌ها، اجازه افزایش قیمت و دپوی کالا در این صنف داده نمی‌شود و این افزایش قیمت ناگهانی، صرفا به دلیل شیوع کرونا است که قطعا در چندروز آینده شاهد کاهش قیمت موبایل خواهیم بود، هم‌چنین در واردات شرکت‌ها به دلیل این‌که انحصاری برای واردات وجود ندارد؛ همه شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا زودتر کالای خود را وارد بازار کرده و با قیمت مناسب‌تر ارائه دهند.

وی ادامه داد: احتکار و دپوی کالا چه برای فروشندگان و چه برای عمده‌فروشان به‌صرفه نیست، چرا که قیمت موبایل دائما در حال نوسان بوده و ثابت نیست و هم‌چنین بازار موبایل دائما در حال بروزرسانی و استقبال از مدل‌های جدید است.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل مشهد در پایان در خصوص تعدد شکایات مربوط به خرید گوشی دست دوم بیان کرد: بهتر است تا حد امکان گوشی‌های دست دوم خریداری نشود و در صورت خریداری، به هیچ عنوان از سایت‌های خرید و فروش موبایل دست دوم این کار صورت نگیرد، چرا که گوشی‌های تقلبی در این سایت‌ها عرضه شده و در صورت شکایت، سایت از خود سلب مسئولیت می‌کند. خریداران حتما باید از فروشندگان عضو مجاز اتحادیه و با فاکتور رسمی اتحادیه، نسبت به  خرید گوشی دست دوم اقدام کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها