۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 702412

 باشگاه‌های بدهکار باید به سرنوشت باشگاه‌های اتریشی دچار شوند. این صحبت مهدی پاشازاده مدافع سابق استقلال است مردی که فوتبال اروپا را تجربه کرده و برخوردهای قهری با تیم‌های بدهکار را بهترین راه حل برای اصلاح امور فوتبال می‌داند.

قدس آنلاین:  باشگاه‌های بدهکار باید به سرنوشت باشگاه‌های اتریشی دچار شوند. این صحبت مهدی پاشازاده مدافع سابق استقلال است مردی که فوتبال اروپا را تجربه کرده و برخوردهای قهری با تیم‌های بدهکار را بهترین راه حل برای اصلاح امور فوتبال می‌داند.

*بخش عمده‌ای از مشکلات مالی باشگاه استقلال ناشی از پرداخت نشدن مالیات بازیکنان و مربیان است. شما زمانی که در اتریش فوتبال بازی می‌کردید باشگاه در این قضیه چه طور برخورد می‌کرد؟

آنجا داستان متفاوت بود. در اتریش مالیات بازیکن و مربی را همان ابتدای فصل باشگاه از کل قرارداد کم می‌کند و شخصاً به اداره مالیات می‌پردازد. صفر تا ۱۰۰ کار را خود باشگاه انجام می‌دهد.

* یکی دیگر از مشکلات امروز فوتبال ایران بدهی عظیم باشگاه‌ها به بازیکنان است. آیا باشگاهی در اتریش بود که به دلیل بدهی محروم شود؟

بله بود. زمانی که من در اتریش فوتبال بازی می‌کردم دستگاه اداره کننده فوتبال اتریش قبل از فصل از باشگاه‌ها می‌خواست درآمد خود را اعلام کنند و بگویند در حسابشان چه میزان بودجه است. سپس منابع درآمدی باشگاه را هم بررسی می‌کردند و اگر تأیید می‌شد اجازه حضور در لیگ اتریش را می‌دادند. همان تیم آدمیرا واکر که من برایش بازی می‌کردم به همین دلیل دو هفته مانده به شروع لیگ به دسته یک سقوط کرد و تیمی که سقوط کرده بود جایش را گرفت.

* واکنش مالک ثروتمند باشگاه آدمیرا به این تصمیم سخت چه بود؟

 در آن دوران یادم می‌آید که مسئولان فدراسیون فوتبال اتریش از مالک باشگاه اسناد خواستند که او ارائه نکرد. مالک باشگاه ما تصور نمی‌کرد تیمش را از حضور در لیگ برتر اتریش حذف کنند اما آن‌ها تعارف نداشتند و حکم سقوط آدمیرا واکر را امضا کردند. مالک باشگاه آدمیرا به خاطر ثروتی که داشت باور نمی‌کرد چنین برخوردی شود اما خیلی راحت تیم‌ها را جا به جا کردند. متأسفانه در فوتبال ایران هرگز چنین سخت‌گیری‌هایی وجود ندارد و وضعیت باشگاه‌ها به نقطه‌ای می‌رسد که پول بازیکن را ماه‌ها پرداخت نمی‌کنند که نتیجه آن هم می‌شود ماجرای فرشید اسماعیلی و باشگاه که در گذشته نیز بارها رخ داده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها