مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از انتخاب این اداره کل به عنوان دستگاه برتر اجرایی استان در پیشگیری از وقوع جرم برای سومین سال متوالی خبر داد.

محیط زیست خراسان رضوی دستگاه برتر در پیشگیری از وقوع جرم در استان شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی، در دیدار با معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری استان، مجموعه حفاظت محیط زیست را ضابط مقام قضایی دانست و از همراهی موثر دو مجموعه، ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۷۵ پرونده تخلف زیست محیطی در مراجع قضایی استان تشکیل شده گفت: از این تعداد در ۲۲ پرونده مجازات جایگزین حبس از سوی قضات برای متخلفین صادر شده است.

 همتی همدلی و وفاق محیط زیست استان با دستگاه قضایی را پشتوانه حصول موفقیتها در مقابله با جرایم شکار و صید عنوان کرد و گفت : خوشبختانه با این هم افزایی، به رغم وسعت بسیار مناطق زیستی استان در حال حاضر، هیچ نقطه امنی برای شکارچیان و تخریب گران محیط زیست وجود ندارد و به اهتمام شبانه روزی محیط بانان و همراهی قوه قضائیه، تنوع زیستی قابل توجه و ارزشمندی را شاهد هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به توانایی طبیعت در مهار بیماری های طبیعی گفت: شیوع ویروس کرونا در حقیقت هشداری از سوی طبیعت به انسانها بود که آسیب رسانی و تخریب طبیعت را متوقف سازند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در ادامه اظهار داشت: آشنایی قضات با طبیعت و محیط زیست که منتج به درک بهتر آنان از پرونده های تخلف زیست محیطی در حوزه های انسانی و طبیعی شده است باعث شده در هنگام صدور آراء، همکاران قضایی حرفه ای تر عمل کنند.

سید امیر مرتضوی با اشاره به اینکه همه ساله، محورهایی را برای ارزیابی عملکرد دادگستری های سراسر استان در نظر می گیریم گفت: آراء خوبی که به نام حکم سبز در دادگاه ها صادر می شود از جمله توزیع علوفه و کاشت نهال و... جنبه بازدارندگی زیادی داشته و متهم را  به حفاظت از محیط زیست راغب می کند.

این مقام مسئول افزود: شناخت زنجیره حیات از سوی جامعه ضروری است و مردم باید بدانند که حذف هر موجود زنده از چرخه حیات چه تبعاتی را برای محیط زیست بدنبال دارد.

وی لازمه آشتی مردم با طبیعت را توسعه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دانست وافزود:عزم مجموعه حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در تحقق رسالت اجتماعی، فرهنگی و حاکمیتی خود، موجب شد، دستگاه قضایی استان برای سومین سال متوالی این اداره کل را در صدر برترین دستگاه های اجرایی استان در موضوع پیشگیری از وقوع جرم انتخاب کند.

تقدیم لوح تقدیر از سوی ریاست کل دادگستری استان به حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، پایان بخش این نشست بود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها