شهرکرد- مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر نام گذاری سال، از احیای کارخانه تولید تاپس پشم پس از ۱۵ سال تعطیلی در استان خبر داد.

کارخانه تولید پشم در چهارمحال و بختیاری احیاء می شود

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در ظهر دوشنبه برگزار شد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و بسته شدن اماکن متبرکه اظهار داشت: با وجود تعطیلی امامزادگان در استان، فعالیت اماکن متبرکه متوقف نگردید و در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ۲۰۰ هزار ماسک و دستکش تولید و ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده تهیه و توزیع شد.

حجت السلام و المسلمین حسن امیری با بیان اینکه، یک هزار بیمار در بیمارستان‌های استان در دوران کرونایی اطعام شده‎اند، عنوان داشت: دو هزار و ۴۱۰ بسته مواد غذایی به ارزش ۱۶۵ میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع گردید.

وی از پخت و توزیع ۵ هزار و ۴۰۰ غذا در روز نیمه شعبان خبر داد و گفت: این طرح حمایتی در ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت و ۸ هزار بسته مواد غذایی در بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به موقوفه مشارکتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بیان کرد: این طرح با هدف ترویج مجالس فاطمی، فرهنگ فاطمی و مکتب فاطمی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اوراق مشارکتی به صورت ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومانی قابل تهیه هستند، افزود: در موقوفه مشارکتی همه اقشار جامعه با کمترین هزینه می‌توانند در آن سهیم باشند و اسمشان ماندگار شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از ثبت نام مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسابقات در۱۰ رشته،‌ حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، همخوانی و همسرایی و تفسیر عمومی قرآن کریم در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‎شود.

امیری با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰ موقوفه جدید ثبت شده است، اظهار داشت: مردم استان چهارمحال و بختیاری می‎توانند با نصب اپلیکیشن اوقاف و امور خیریه نذورات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت نمایند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال جدید ۲۰۰ موقوفه در استان سند دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: در سال گذشته برای ۲۰۰ موقوفه سند صادر شده است.

این مقام مسئول از اجرای طرح های اشتغال زایی در استان خبر داد و گفت: منظور عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف و امور خیریه استان اقدام به اجرا و احیای چند طرح دانش بنیان نموده است.

برچسب‌ها