سه معبر فرعی در مشهد به نام استادان فقید دانشگاه نامگذاری شدند.

نام‌گذاری سه معبر فرعی مشهد به نام استادان دانشگاه

به گزارش قدس آنلاین، لایحه نامگذاری سه معبر فرعی به نام استادان فقید دانشگاه امروز ۸ اردیبهشت ماه در نودمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر، به تصویب رسید. براساس این مصوبه خیابان کرامت ۱۴ (منشعب از بلوار شهید مفتح شرقی) با حفظ شماره به نام زنده‌یاد دکتر سید علی اکبر رزمی، خیابان ویلای ۶  (واقع در منطقه ۹) با حفظ شماره به نام زنده‌یاد دکتر مهدی بکاولی و خیابان کفایی ۴ (واقع در منطقه ۱) با حفظ شماره به نام زنده‌یاد دکتر محمدفرهاد رحیمی نامگذاری شدند.

همچنین نامگذاری یک پل و یک سالن چندمنظوره نیز در جلسه امروز شورا انجام شد. بر این اساس  پل چپ گرد بزرگراه سردارشهید سلیمانی به سمت بلوار نماز به نام زکریا و سالن چند منظوره واقع در بلوار مجد (منطقه ۱) به نام شهید حسین محرابی نام‌گذاری شدند.

واگذاری واحدهای تجاری در تونل ارتباطی پروژه‌های آسمان ۱ و ۲

تصویب لایحه واگذاری واحدهای تجاری احداثی در تونل ارتباطی پروژه‌های آسمان ۱ و ۲ و فضای الحاقی زیر و مجاور پیاده‌رو ضلع شمالی پروژه آسمان ۱  از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای شهر مشهد بود.

 متن این لایحه به شرح زیر است:

«ماده واحده: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود سرقفلی واحدهای تجاری متعلق به خود در تونل ارتباطی فی مابین دو پروژه آسمان ۱ و ۲ (تونل عرضی بین دو پروژه واقع در خیابان دانش شرقی) و فضای الحاقی زیر پیاده‌رو ضلع شمالی پروژه آسمان ۱ (واقع در میدان هفده شهریور، تقاطع خیابان دانش شرقی و شهید صدر) را با عنایت به صورت‌جلسه شماره ۷۲۱۶/۹۳/۵۰ مورخ۹۳/۱۲/۷ فی مابین شهرداری مشهد و آقای حسن قدیری و مطابق صورت‌جلسه و مدارک و ضمائم پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) با لحاظ تبصره‌های ذیل به آقای حسن قدیری (مالک پروژه‌های طرفین تونل) واگذار نماید.

تبصره۱- مقرر گردید اجاره بهاء (سهم اجاره مالکانه متعلق به شهرداری مشهد) از بابت کلیه واحدهای تجاری واگذار شده به آقای حسن قدیری پس از هر سه سال با تجدید اجاره سرقفلی و ضریب افزایش ۱۵ درصد سالیانه از ایشان یا انتقال گیرندگان بعدی اخذ گردد. درصورت بروز تغییر فاحش، پس از ۹ سال تعیین اجاره سالیانه برای سنوات بعدی، به روش کارشناسی میسر خواهد بود.

تبصره۲- شهرداری مشهد مقدس مجاز است با رعایت غبطه و صلاح، قراردادهای اجاره جاری پروژه را حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۹ تمدید نماید.

تبصره۳- شهرداری مشهد مقدس مکلف است واگذاری ۳ واحد تجاری واقع در روی پیاده‌روی ضلع شمالی پروژه آسمان ۱ متعلق به شهرداری مشهد را صرفا از طریق اجاره و با برگزاری مزایده به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار نماید.

تبصره۴- در صورت عبور تاسیسات شهری از بخش فوقانی تونل ارتباطی هزینه‌ای به سرمایه‌گذار پرداخت نخواهد شد.

تبصره۵- با عنایت به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال توسط آقای حسن قدیری در سال ۸۹ بابت صدور پروانه و مجوز قانونی تونل ارتباطی مجتمع‌های آسمان ۱ و ۲، شهرداری مشهد مکلف گردید معادل مبلغ فوق‌الذکر را مطابق با نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی تا پایان سال ۹۸ برآورد نماید و با بدهکاری ایشان در این پروژه تهاتر گردد.»

 اصلاح قرارداد پروژه مشارکتی سعادت ۲

همچنین در این جلسه لایحه اصلاحیه قرارداد پروژه مشارکتی سعادت ۲ نیز به تصویب رسید.

در متن این لایحه آمده است:

«ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود مستند به تبصره ۴ بند ۲ ماده ۳ قرارداد شماره ۸۴۴۱۰/۲۱ مورخ۹۱/۵/۲۱ درخصوص پروژه مشارکتی سعادت ۲ با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و با توجه به تغییرات ایجاد شده (مساحت عرصه و بنای ساخته شده)، نسبت به اصلاح قرارداد مذکور، مطابق اصلاحیه قرارداد و مستندات پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) اقدام نماید.

۱- سهم‌الشرکه شهرداری مشهد مقدس در پروژه مشارکتی مذکور، از ۵۵/۵۵ % به ۵۳/۰۸ % از ارزش کل پروژه و سهم‌الشرکه سرمایه‌گذار از ۴۴/۴۵% به ۴۶/۹۲ % از ارزش کل پروژه تغییر یافت که تقسیم منافع (عرصه و اعیان پروژه مذکور) نیز بر همین مبنا و بر اساس مفاد اصلاحیه صورت خواهد پذیرفت.

۲- شهرداری مشهد مقدس مکلف است بر اساس توافقنامه افراز واحدهای پروژه به شماره ۴۰۶۲/۹۴/۱۶ ۹۴/۱۲/۵ و تقسیم واحدهای تجاری و مسکونی بر اساس صورت‌جلسه شماره ۵۴۵۶۶/۴۲۱۲ مورخ ۹۴/۷/۴، تغییرات سهم‌الشراکه قراردادی را مطابق اصلاحیه قرارداد مذکور، تنها در واحد تجاری مشترک به مساحت ۹۷/۱۹ متر مربع واقع در طبقه همکف پروژه اعمال نماید. در همین راستا میزان مالکیت شهرداری از واحد مشترک از ۶۲/۲۸ % به ۱۵/۲۹% و میزان مالکیت سرمایه‌گذار در واحد مذکور از ۳۷/۷۲% به ۸۴/۷۱% تغییر می‌یابد.

تبصره- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود سهم‌الشرکه خود از واحد تجاری فوق‌الذکر را با قیمت تعیین شده توسط هیات کارشناسان رسمی دادگستری به شماره ۳۶۲/۹۸-ه مورخ ۹۸/۱۰/۱۶ به میزان ۲۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به شریک واگذار و در غیر این صورت پس از فروش واحد فوق‌الذکر سهم خود را دریافت نماید.»

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها