کتابداران کتابخانه های رضوی در مشهد و شهرستان ها، برنامه فرهنگی «زنگ کتاب» را در فضای مجازی به اجرا در آوردند.

برنامه «زنگ کتاب» در فضای مجازی اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین ، ناصر گوهری؛ رئیس اداره کتابخانه های رضوی در شهرستان ها طی گفتگویی به عملکرد کتابداران در برگزاری برنامه زنگ کتاب در فضای مجازی اشاره و آن را تشریح کرد.
وی گفت: با توجه به دغدغه کتابداران کتابخانه های آستان قدس رضوی در تشویق اقشار مختلف به مطالعه، قرنطینه نیز نتوانست سد راه این اراده شود.
وی ماحصل این اراده جمعی را راه‌اندازی برنامه زنگ کتاب در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: برای تحقق این فرایند، کتابداران اقدام به تهیه فایل‌های ۳ دقیقه‌ای حاوی بخش کوتاهی از خوانش کتاب کردند.
وی به خلاقیت کتابداران در تهیه این فایل های صوتی اشاره داشت و گفت: طی ابتکار گروهی از کتابداران، برخی از این خوانش ها با همکاری سایر اعضای خانواده صورت گرفته و برای ادای گفتار هر شخصیت، فردی به صورت جداگانه اقدام به خوانش کرده است.
گوهری افزود: این فایل‌های صوتی که تا کنون به کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در سرخس، بیرجند و تربت حیدریه ارسال شده است به کتاب‌هایی با محتوای کودک، بهداشت و موضوعات مذهبی توجه داشته است.
وی به همکاری آموزش و پرورش در خصوص پیشنهاد منابع برای خوانش اشاره داشت و افزود: فایل‌های صوتی پس از تنظیم برای مدیران مراکز آموزشی، مدارس و بهزیستی ارسال شده تا از طریق کانال‌های ارتباطی آموزشی با دانش آموزان به مخاطبان عرضه شود.
گفتنی است پیش از دوران قرنطینه، در ویژه برنامه «زنگ کتاب»، کتابداران کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در راستای تشویق اقشار مختلف مردمی با حضور در مراکز آموزشی و بهزیستی‌ها، ضمن معرفی منابع مطالعاتی مختلف به خوانش برخی از این منابع در جمع مخاطبان اقدام می‌کردند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها