افزون بر ۹۵ درصد از مادران باردار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نظر بیماری کرونا غربالگری شدند.

۹۵ درصد مادران باردار خراسان رضوی غربالگری کرونا شدند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: غربالگری مادران باردار نسبت به بیماری کرونا طی ۲ مرحله همزمان با سراسر کشور از اسفندماه پارسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
دکتر محمد احمدیان افزود: در مرحله اول که طی ۱۵ اسفندماه پارسال تا ۲۰ فروردین ماه  امسال انجام شد، ۳۶ هزار مادر باردار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری تلفنی شدند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم غربالگری کرونا ویژه مادران باردار که از ۲۰ فروردین ماه امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد ۴۴ هزار مادر باردار در مناطق زیرپوشش این دانشگاه از  طریق سامانه خوداظهاری و مشاوره های تلفنی، شناسایی شده‌اند که ۳۶ هزار نفر از این تعداد موارد قبلی و هشت هزار نفر هم موارد جدید بوده‌اند.

وی گفت: در مرحله دوم تاکنون ۴۲ هزار نفر از مادران باردار شناسایی شده به صورت تلفنی غربالگری شده‌اند.

دکتر احمدیان بر غیرحضوری بودن مشاوره‌ها تاکید کرد و افزود: در این غربالگری‌ها کارشناسان از طریق سامانه ۴۰۳۰ به‌ صورت روزانه با مادران باردار تماس می‌گیرند و مادران دارای علایم بیماری برای مشاوره و معاینه رایگان حضوری دعوت می‌شوند.

وی ادامه داد: از مجموع غربالگری‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون ۷۶ مادرباردار برای معاینه حضوری دعوت شدند.

سالانه ۱۱۰ هزار زایمان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود که برخی از مادران باردار در مراکز بهداشتی پرونده پزشکی داشته و به طور مستمر تحت مراقبت قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزون بر پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری  استان خراسان رضوی را زیرپوشش دارد و بقیه جمعیت استان زیر پوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر خدمات‌رسانی می‌شوند.

براساس آمار رسمی تاکنون ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۰۶ تن رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها