خراسان شمالی- مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۰۰ بیمه شده این سازمان در استان به علت مبتلا به ویروس کرونا بستری شدند.

۲۰۰ بیمه شده استان به علت کرونا بستری شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محسن رعنایی امروز در اولین جلسه شورای اطلاع رسانی این سازمان در سال جاری در خصوص هزینه های انجام شده از سوی این سازمان برای این بیماران اظهار داشت: هنوز در این زمینه آماری در دست نیست ولی هر فرد مبتلا به کرونا برای مراکز درمانی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون ریال و در بخش های ویژه ۶۰میلیون ریال هزینه دارد.

وی در ادامه افزود: در اسفند ماه سال گذشته در ایام کرونا تعداد مراجعه های غیراورژانسی به مراکز درمانی و بیماران بستری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل آن کاهش داشت.

رعنایی در ادامه به طرح تبادل الکترونیکی اسناد نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح باعث کاهش هزینه ها در بحث زمان، کاغذ و نیروی انسانی شده است که اکنون ۱۰۰ درصد پرونده ها در حوزه بستری در بیمارستان های دولتی دانشگاهی الکترونیکی شد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از برنامه های این سازمان اجرایی کردن این طرح در بیمارستان تامین اجتماعی و ارتش بجنورد و همچنین در بخش خصوصی شامل دی کلینیک ها است.

رعنایی با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیکی نیز گفت:بیش از یک سال است که این طرح در شهرستان اسفراین اجرا شده و هم اکنون ۳۶ مطب به صورت الکترونیکی با سازمان همکاری دارند و تا پایان سال باید اجرای این طرح  به۱۰۰ درصد برسد.

وی در خصوص زیرساخت های لازم این طرح نیز گفت: اکنون ۲۳۴ مرکز با این سازمان قرار داد دارند که از این تعداد  ۲۱۳ مرکز دارای زیر ساخت های لازم هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی در پایان از حذف تدریجی دفترچه های بیمه سلامت از اول تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: این کار از طریق سرویس استحقاق سنجی برای پزشکان، داروخانه ها و سایر مراکز ارایه دهنده خدمت فعال شده است.

برچسب‌ها