حساب کاربری "زندانیان عقیدتی" در عربستان اعلام کرد علیاء الهذلول، خواهر لجین الهذلول که در زندان به سر می‌برد پیام تهدیدآمیزی را دریافت کرد.

عربستان خانواده یک زندانی سیاسی را به ترور تهدید کرد

قدس آنلاین: الجزیره گزارش داد: حساب کاربری زندانیان عقیدتی در عربستان در توییتر اعلام کرد: پیامی که علیاء الهذلول دریافت کرده است محتوایش این است که لجین به سرنوشت دکتر عبدالله الحامد دچار خواهد شد.

الحامد جمعه گذشته به دلیل اهمال‌ عمدی در رسیدگی به وضعیت جسمانی‌اش در زندان سکته مغزی کرد و از دنیا رفت.

علیاء الهذلول پیشتر نسبت به احتمال قتل خواهرش در زندان هشدار داده بود. خانواده وی اواسط اوت اعلام کردند پیشنهاد آزادی وی را در ازای تکذیب شکنجه‌اش حین بازداشت داده‌اند اما آن‌ها با این پیشنهاد مخالفت کردند.

مقامات سعودی حدود یک سال پیش لجین الهذلول و ۱۲ فعال و مدافع حقوق زنان در عربستان را بازداشت کردند.

از سوی دیگر ماری آرینا، رئیس کمیته حقوق بشر در پارلمان اروپا گفت: مقامات عربستان از وخامت وضعیت جسمانی عبدالله الحامد، فعال حقوقی خبر داشتند. من از خبر درگذشت وی در زندان شوکه شدم.

وی محرومیت زندانیان در عربستان از خدمات مناسب پزشکی را نقض حقوق آن‌ها و اقدامی توهین‌آمیز و غیر انسانی دانست و گفت: این مسئله یک "خطای اخلاقی غیرقابل قبول" است.

وی گفت: الحامد یکی از فعالان برجسته در زمینه حقوق بشر بود. وی تمام زندگی‌اش را صرف حمایت از مدافعان حقوق بشر و آزادی‌های اساسی در کشورش کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها