شانزدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر «اسماء‌الحسنی» از شنبه ۶ اردیبهشت ماه سال جاری با سازماندهی پایگاه اینترنتی طراحان مستقل ایران «تودی پوسترز» از طریق فضای‌مجازی در حالی برگزار شده که به گفته دبیر این نمایشگاه قرار است بهترین اثر از نگاه مخاطب انتخاب شود.

مخاطب بهترین اثر را انتخاب می‌کند

قدس آنلاین: شانزدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر «اسماء‌الحسنی» از شنبه ۶ اردیبهشت ماه سال جاری با سازماندهی پایگاه اینترنتی طراحان مستقل ایران «تودی پوسترز» از طریق فضای‌مجازی در حالی برگزار شده که به گفته دبیر این نمایشگاه قرار است بهترین اثر از نگاه مخاطب انتخاب شود.

علی وزیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با وجود اینکه این رخداد هنری کاملاً تخصصی است، اما مخاطب آن مردم هستند و می‌توانند در انتخاب بهترین اثر مشارکت کنند.

حضور مخاطب عام در فضای‌مجازی

دبیر نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر «اسماء‌الحسنی» با بیان اینکه  مخاطب عام در فضای‌مجازی حضور بیشتری دارد، تصریح کرد: نظرسنجی برای انتخاب بهترین اثر به تصمیم شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر «اسماء‌الحسنی» در صفحه رسمی این نمایشگاه انجام می‌شود.

وی توضیح داد: اگرچه جوایزی برای انتخاب بهترین اثر از نگاه مخاطب در این نمایشگاه در نظر گرفته شده، اما مؤلفه‌های دیگری نیز برای داوری آثار در این بخش مدنظر قرار گرفته است.

به گفته این هنرمند مجموع آثار رسیده به شانزدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر «اسماء‌الحسنی» حدود ۵۰۰ اثر است. وی افزود: با وجود اینکه تعداد آثار رسیده نسبت به سال‌های گذشته کمتر است، اما به گفته داوران که هر کدام تجربه‌های بسیاری در داوری این نوع نمایشگاه‌ها دارند، آثار رسیده از نظر کیفی و فنی بسیار خوب ارزیابی شده است. همچنین بسیاری از هنرمندان درخواست تغییر زمان نمایشگاه و تمدید مهلت ارسال آثار را داشتند، اما به دلیل اینکه این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، امکان در نظر گرفتن هیچ کدام از این درخواست‌ها نبود.

دبیر شانزدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر «اسماء‌الحسنی» این نمایشگاه را کاملاً حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: از شرکت‌کنندگان گرفته تا داوران همه هنرمندانی باتجربه هستند که سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته‌اند.

وزیریان ادامه داد: هر ساله یکی از بخش‌های این نمایشگاه با موضوعی جنبی بوده و در شانزدهمین دوره این رخداد هنری با توجه به اینکه عید مبعث در فروردین ماه سال جاری بود، نام پیامبراکرم(ص) را برای این بخش انتخاب کردیم.

توجه به طراحان حرفه‌ای

وی از بخش دیگری که در هر دوره از نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر «اسماء‌الحسنی» وجود داشته نیز سخن گفت. به گفته این هنرمند، طراحان حرفه‌ای بسیاری در کشور فعال هستند که ممکن است نتوانند فرصت یا مجالی برای دیده شدن خود و آثارشان پیدا کنند، بنابراین در این نمایشگاه بخشی با عنوان «اسم‌های نو» برای دیده‌شدن طراحان حرفه‌ای و نسل نو در نظر گرفته شده و هر سال سه یا چهار نفر از هنرمندانی که آثارشان مورد بررسی قرار می‌گیرد برای این بخش انتخاب می‌شوند که امسال در این بخش بر آثار وحید یعقوبلو، محمد ایمانی‌راد و محمد صادق‌ پوروهاب، مرور می‌شود.

دبیر شانزدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر «اسماء‌الحسنی» معتقد است غالباً بیشترین شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه هنرمندان پایتخت هستند، اما در هر دوره از این رخداد هنری، بعد از پایتخت، استان‌هایی از جمله خراسان‌رضوی، قم و... نیز از نظر تعداد ارسال آثار رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب‌ها