مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: استان سمنان در ابعاد نویسندگی و اصحاب قلم دارای نقش بارز و قابلیت های فراوانی است از این رو هدف از برگزاری این نشست، بررسی قابلیت های این استان در سایر رشته های فرهنگی و هنری و اعلام آن به بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به منظور برگزاری جشنواره در سمنان است.

سمنان با رشته اختصاصی به جشنواره رضوی می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، فرشید فلاح در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره رضوی در استان سمنان با اشاره به سابقه این استان در برگزاری جشنواره ملی داستان های رضوی اظهار داشت: رشته ای باید در استان سمنان انتخاب شود که منجر به تولید آثار فاخر شده، ملی باشد، مورد توجه جوانان قرار گیرد و با سلیقه آنان مطابقت داشته باشد.

فلاح هدف از برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری رضوی را کشف و پرورش استعدادها و توسعه فرهنگ و هنر دینی و معنوی در جامعه دانست و گفت: سمنان با جشنواره داستان نویسی رضوی صاحب رتبه و جایگاه در کشور شد.

وی توجه به تولید و ارایه کارهای دینی و معنوی را بسیار مهم خواند و گفت: فعالان فرهنگی و هنری باید با توجه به اهداف جشنواره فرهنگی هنری رضوی در این عرصه بیشتر تلاش و فعالیت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان متذکر شد: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به دنبال ایجاد نوآوری و خلاقیت در فعالیت جشنواره های فرهنگی هنری رضوی است و باید به این موضوع نیز توجه ویژه شود.

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به صورت سالانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل و خارج از کشور به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

منبع: جماران

انتهای پیام /

برچسب‌ها