فرماندار خوشاب گفت: نیکوکاران این شهرستان طی دو ماهه گذشته چهار میلیارد ریال به منظور پیشگیری از شیوع کرونا کمک کرده‌اند.

نیکوکاران خوشابی چهار میلیارد ریال برای مقابله با کرونا کمک کردند

به گزارش قدس آنلاین، امان‌الله خدمتگزار  در نشست با مسوولان شهرستان خوشاب افزود: درموضوع مقابله با کرونا علاوه بر تلاش مرکز بهداشت و درمان و دستگاههای اجرایی شهرستان، گروههای جهادی داوطلبانه در ضد عفونی کردن معابر و تامین ملزومات بهداشتی همکاری دارند.
وی اضافه کرد: با وجود اقدامات پیشگیرانه وضعیت کرونایی شهرستان خوشاب همچنان قرمز است که این وضعیت به خاطر مسافرت‌ها در تعطیلات نوروزی بوده است.
فرماندار خوشاب گفت: با وجود این که روند شیوع بیماری کرونا طی یک هفته گذشته در خوشاب کمی تثبیت شده اما مهار این بیماری همچنان نیاز به رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری هوشمند و ممانعت از برگزاری هر گونه اجتماعات رسمی و غیر رسمی دارد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه نهم اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۷۷ تن رسید.
خدمتگزار با اشاره به این که استقرار ادارات دولتی مطالبه جدی مردم در شهرستان خوشاب است افزود: حدود ۲۰ اداره  در این شهرستان مستقر نیست که طی یک سال گذشته با پیگیری صورت گرفته چهار اداره مستقر شده است.
وی اظهار داشت: با وجود تعامل خوب شورای اسلامی، شهرداری و مردم برای استقرار اداره های دولتی اما بافت سنتی، کمبود منابع و امکانات روند پیگیری ها را دچار مشکل کرده است.
فرماندار خوشاب گفت: یکی از مشکلات دیگر استقرار اداره های دولتی در خوشاب، کمبود زمین برای واگذاری است از طرفی یک چالش شهرستان اختلاف مالکان با  بنیاد مستضعفان و منابع طبیعی در برخی پلاک‌هاست که فرایند واگذاری زمین و تضامین بانکی را دچار مشکل کرده است.
خدمتگزار افزود: برای حمایت از  تولید و جذب سرمایه گذاران، استقرار شعبه بانک ملی در این شهرستان ضرورت دارد که با  وجود پیگیری های لازم این موضوع هنوز محقق نشده و از طرفی اداره امور شعب این بانک شرایط سختی را تعیین کرده است.
سلطان آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها