مشاور شهردار مشهد در امور معلولان گفت: استفاده رایگان از حمل‌ونقل عمومی برای افراد دارای معلولیت را در دستور کار قرار داده‌ایم، اما به دلیل تعطیلی مترو و شرایط استفاده از اتوبوس به علت کرونا این امر مشهود نبوده، مقدمات آن به خوبی انجام شده و استفاده از آن در فرصت‌های دیگر فراهم خواهد شد.

استفاده رایگان از حمل‌ونقل عمومی برای افراد دارای معلولیت

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا تیموری در خصوص اقدامات شهرداری برای افراد دارای معلولیت در ایام درگیری با کرونا، اظهار کرد: در پروژه اخیر شهرداری مبنی بر توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی، ۲۶ هزار نفر شناسایی و معرفی شدند.  همچنین ضدعفونی ‌کردن مراکز و آسایشگاه‌های مرتبط با این افراد نیز از دیگر اقدامات انجام شده است. علاوه بر این برای رفاه حال کارمندان دارای معلولیت تلاش کردیم دورکاری را افزایش دهیم و شرایط خاص‌تری را برای این افراد در نظر بگیریم.

تیموری افزود: همچنین برای رفت‌وآمد این افراد، استفاده رایگان از حمل‌ونقل عمومی را در دستور کار قرار داده‌ایم اما به دلیل تعطیلی مترو و شرایط استفاده از اتوبوس به علت کرونا این امر مشهود نبوده،  مقدمات آن به خوبی انجام شده و استفاده از آن در فرصت‌های دیگر به خوبی فراهم خواهد شد.

مشاور شهردار مشهد در امور معلولان بیان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های دیگری نیز در ارتباط با افراد دارای معلولیت برنامه‌ریزی شده که در آینده به صورت جدی‌تر آن را دنبال خواهیم کرد. این موارد در حد پیشنهاد بوده و نیازمند بررسی توسط سازمان‌های مربوطه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده ما برای افراد دارای معلولیت، شناسایی محل سکونت این افراد توسط سازمان آتش‌نشانی است تا در مواقع ضروری مانند بحران‌ها، اگر نیاز به کمک‌رسانی خاص‌تری بود، با امکان بیشتری به این افراد دسترسی داشته باشند که در این رابطه آتش‌نشانی به ما قول مساعدت داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، تیموری بیان کرد: همچنین درخواست شده است که در فصل زمستان با توجه به بارش برف، محل‌های شناسایی شده سکونت این افراد برف‌روبی شود که این امر نیز در معاونت مربوطه مورد استقبال قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها