دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: جمع آوری معتادان متجاهر که به دلیل شیوع بیماری کرونا به طور موقت متوقف شده بود از امروز چهارشنبه با اجرای دستورالعمل و تمهیدات بهداشتی مرتبط آغاز شد.

آغاز جمع آوری و قرنطینه معتادان متجاهر در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین صالحی افزود: به دنبال ابلاغ طرح جمع آوری معتادان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستور استاندار خراسان رضوی اجرای این طرح پس از وقفه ۲ ماهه از سرگرفته شد و در مرحله اول ۶۰۰ معتاد متجاهر توسط نیروی انتظامی از پاتوق‌ها و مناطق آلوده حاشیه شهر مشهد جمع آوری و به مرکز قرنطینه منتقل شدند.

وی ادامه داد: با کمک شهرداری مشهد و برخی دستگاه‌های اجرایی سه مرکز قرنطینه اولیه، با در نظر گرفتن پروتکل ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت، برای پذیرش ۵۰۰ مرد و ۱۰۰ زن معتاد در هرمرحله آماده سازی شده است.

وی گفت: در این مراکز معتادان ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و بعد از این مدت افرادی که نتیجه تست کرونای آنها منفی باشد به مراکز اقامتی ماده ۱۶ ارجاع داده می‌شوند.

صالحی افزود: بعد از ترخیص افراد پذیرش شده، این مراکز ضد عفونی و گندزدایی شده و دوباره با همین ظرفیت (۶۰۰ نفر) پذیرش انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود دستکم سه یا چهار مرحله طرح جمع آوری معتادان متجاهر ادامه یابد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها