استاندار خراسان رضوی گفت: برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی با ترکمنستان و تاجیکستان و حل مشکلات موجود در مسیر ارتباطات با این دو کشور، حداکثر تلاش خود را تاکنون انجام داده‌ایم.

تلاش حداکثری برای ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی با ترکمنستان و تاجیکستان

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه کارگروه توسعه صادرات خراسان رضوی  که در محل استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه تغییرات نرخ ارز در سال ۹۷، همه مولفه‌های اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داد، اظهار کرد: وابستگی صادرات و واردات ایران به سیاست‌های پولی، مالی و مقررات وزارت خانه‌های ذی ربط بازمی گردد.
وی با اشاره به تاثیرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد کشورها از جمله اقتصاد خراسان رضوی افزود: ایران تحت شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد اما باید در همین شرایط جنگ اقتصادی به کار خود ادامه دهیم.
استاندار خراسان رضوی، ادامه داد: در خصوص اصلاح فرایندها و تسهیل در صدور مجوزها حداکثر طی چند ماه آینده تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا این اتفاق در بخشی که امکان آن وجود دارد، رخ دهد.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت صادراتی مناطق سرخس و دوغارون گفت: برای ارتقاء روابط تجاری و اقتصادی با ترکمنستان و تاجیکستان و حل مشکلات در مسیر ارتباطات با این دو کشور، حداکثر تلاش خود را تاکنون انجام داده‌ایم.
گفتنی است، در این جلسه که فعالان حوزه صادرات استان و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند، آخرین وضعیت صادرات استان و مشکلات بر سر راه توسعه صادرات مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها