مازندران- با برداشته شدن محدودیت‌های تردد بین استانی و هم‌چنین بازگشایی مراکز خدماتی و به‌عبارت‌دیگر عادی‌سازی شرایط کسب‌وکار بنا بر اعلام مسئولان در آخرین روزهای هفته گذشته شاهد روند افزایشی آمار بیماران کرونایی هستیم.

شمار بیماران کرونایی در مازندران رو به افزایش است/آمارها سه‌رقمی شد

قدس آنلاین-گروه استان ها:با برداشته شدن محدودیت تردد بین استان‌ها حال باری دیگر بسیاری از مسافران به خیال اینکه شرایط برای تردد به این استان عادی شده است کوله‌بار سفر بسته  و لذا این موضوع موجب نگرانی بسیاری از مردم و مسئولان شده است.

آمار بیماران کرونایی در مازندران پس از حدود یک ماه روند نزولی، باری دیگر طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی این استان روند افزایشی به خود گرفت و تعداد بیماران جدید بستری از آمار ترخیصی‌ها پیش افتاده است.

در حالی آمار بیماران کرونایی از سوم فروردین‌ماه سال جاری تا ۱۱ اردیبهشت روند کاهشی داشت اما یک‌بار دیگر طی آخرین روزهای هفته به  دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عادی‌سازی رفتاری نسبت به ویروس کرونا روند افزایشی به خود گرفت.

در همین حال دانشگاه علوم پزشکی بابل، یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در مازندران از افزایش آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه پس از دو هفته روند کاهشی خبر داده است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرده  که تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۱ اردیبهشت برای نخستین بار در دو هفته اخیر ۲۰ درصد افزایش‌یافته است و دوباره سه‌رقمی شده است.

افزایش آمار بیماران کرونایی در مازندران پس از دوهفتم از آغاز فعالیت مشاغل کم‌خطر ، گمانه‌زنی در مورد  احتمال برگشت تعطیلی به این مشاغل و سخت‌گیری‌ها بیشتر به‌خصوص محدودیت‌های سفر را افزایش داده است.

نخستین بار ویروس کرونا در استان مازندران با شناسایی ۲ بیمار در شهرستان بابل در سی‌ام بهمن‌ماه شیوع یافت و پس از دو هفته آمار بیماران مشکوک بستری را به حدود دو هزار نفر رساند.

ابراز نگرانی مسئولان

در همین حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از موج دوم شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: شهروندان در اجتماعات حضور نیابند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

دکتر سید فرزاد جلالی روز پنجشنبه اعلام کرد: موج دوم شیوع ویروس کرونا بستگی به مردم دارد که اگر بخواهند به مسافرت‌های خود ادامه دهند و خانه‌نشینی را جدی نگیرند، موج دوم ویروس کرونا نگران‌کننده خواهد بود.

وی بیان داشت: در حال حاضر تعطیلی اصناف نقش زیادی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دارد اما با نظارت بیشتر و پایش دائمی نباید اجازه دهیم هیچ مغازه‌ای به‌غیراز واحدهای خدماتی که اعلام شد، باز باشد.

وی گفت: به‌هیچ‌عنوان شهروندان نباید به مسافرت بروند و اگر همه ما علاقه‌مندیم که‌موج دوم این ویروس در شهر ما دوباره اوج نگیرد باید شب‌نشینی‌ها و دورهمی ها را به‌طورکلی قطع کرده و خانه‌نشینی را با جدیت ادامه دهیم.

سیاست عادی‌سازی به معنی وضعیت سفید  نیست

در همین حال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران روز پنجشنبه در شورای اطلاع‌رسانی دولت در ساری تأکید کرد که سیاست‌های عادی‌سازی اقتصادی و بازگشت صنوف به فعالیت نباید از سوی مردم به معنای عبور از شرایط کرونایی تلقی شود.

حسین حسن نژاد گفت: همه ازجمله مردم و نهادهای اجرایی باید متوجه باشند که ویروس کرونا همانند هیچ‌یک از بحران‌های دیگر نبوده و سرعت و سبقت این ویروس از تمامی امکانات و ظرفیت بشری بیشتر است و از همین حیث جدیت و هوشیاری در برابر آن ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه مازندران با توجه به میزان تردد بالا و گردشگر پذیری توانست نسبت به دیگر نقاط کشور و حتی کشورهای دیگر با حداقل خسارات از شرایط حاد شیوع ویروس کرونا خارج شود ، افزود: اما سطح هوشیاری جامعه باید همانند هفته‌های نخست شیوع این بیماری در بالاترین سطح باشد.

معاون سیاسی استاندار مازندران اطلاع‌رسانی را مهم‌ترین بخش مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز راه درمانی برای این ویروس کشف نشده و تنها راه‌حل قطع زنجیره ارتباطی هست ، پس لازم است همچنان اطلاع‌رسانی ، آگاه‌سازی و ارائه هشدارها تداوم داشته باشد.

برچسب‌ها