۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 703047

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری متهم اصلی سرقت نفت خام از لوله انتقال نفت "تهران به تبریز" خبر داد.

دستگیری سارقی که نفت خام می‌دزدید

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، سردار محسن خانچرلی در این باره گفت: در پی اطلاع از فعالیت مخفیانه افرادی در زمینه سرقت سوخت در یک باغ اجاره ای واقع در صفادشت "ملارد"، بررسی موضوع در دستورکار ماموران کلانتری ۲۵ صفادشت ملارد قرار گرفت و در همان ابتدا سه تن از متهمان دستگیر شدند.

وی با اشاره به سرقت نفت خام از سوی این متهمان ادامه داد: با پیگیری های انجام شده توسط کارشناسان پلیس آگاهی، متهم اصلی این پرونده که به استخراج ۳۰۰ هزار لیتر نفت خام از لوله اصلی انتقال نفت "تهران به تبریز" اعتراف کرد، در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر و به همراه دیگر متهمان پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار خانچرلی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این باغ، یک تونل ۱۵ متری منتهی به لوله اصلی انتقال فرآورده های نفتی از پالایشگاه نفتی تهران-تبریز را که در زمین حفر شده بود، کشف کردند.

به گفته وی، متهمان با استفاده از شگردهای خاص و تخصصی در مسیر این خط لوله، بیش از ۳ ماه اقدام به سرقت ۳۰۰ هزار لیتر فرآورده های نفتی کرده بودند.

براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده انتظامی غرب استان تهران در خاتمه با اشاره به اینکه ارزش ریالی این سرقت ها توسط کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال محاسبه شده است، گفت: قاچاق کالا، حیات اقتصادی یک جامعه را تهدید می کند و پلیس با تمام توان و با جدیت با قاچاقچیان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور مبارزه خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها