خراسان شمالی- رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین از افتتاح آزمایشگاه تخصصی کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت:با توجه به ظرفیتهای موجود این دانشکده از جمله دستگاه های تشخیصی و نیروهای متخصص این دانشکده راه اندازی آزمایشگاه کرونا ویروس را پیگیری کرد.

افتتاح آزمایشگاه تخصصی کرونا با یک میلیارد تومان اعتبار

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر اسحق ایلدرآبادی اظهار داشت: برای راه اندازی این آزمایشگاه یک میلیارد و ۸۰ هزار تومان هزینه شد که ۱۵۰ میلیون تومان آن به همت مجتمع صنعتی اسفراین تامین شده است.

وی همچنین از دریافت مجوز این آزمایشگاه از انستیتو پاستور ایران و وزارت بهداشت و درمان خبر داد و افزود: تمام کارشناسان آزمایشگاه دوره آموزشی ویژه تشخیص بیماری کووید ۱۹را در مشهد گذرانده اند.

وی افزایش بیماریابی فعالتر، امکان گرفتن آزمایش از بیماران سرپایی علامت دار و اعزامی از مطب های بخش خصوصی از جمله مزایای افتتاح این آزمایشگاه برای شهروندان اسفراینی بر شمرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به اینکه تمام پروتکل های بهداشتی در این آزمایشگاه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا می شود افزود: این آزمایشگاه قابلیت انجام آزمایش های تشخیصی برخی بیماری های عفونی را در آینده نیز دارد.

برچسب‌ها