رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: ویروس کرونا باعث شده که همکاران ما نزدیک به ۹۰ درصد افت فروش داشته باشند و خیلی از آنها برای پرداخت اجاره مغازه هایشان با مشکل مواجه شوند که اگروضعیت بازار به همین منوال ادامه داشته باشد مطمئنا باعث ریزش بالغ بر ۲۰ درصد از فروشگاه بزرگ لوازم خانگی در سطح شهر خواهیم بود.

۲۰ درصد از فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی را از دست خواهیم داد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: رضا رزقیان مقدم رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی شرکت های بزرگ توزیع کننده کالای خانگی از اواخر سال گذشته دو عامل باعث ایجاد نگرانی هایی برای صنف فروشندگان لوازم خانگی شده است. ابتدا مشکلاتی است که با شیوع بیماری کرونا در حوزه اقتصادی بوجود آمده است و دیگری خطری است که سلامتی همکاران ما را بعد از بازگشایی مغازه هایشان تهدید می کند.

رزقیان ادامه داد: مشکلات اقتصادی و بسته بودن پاساژ ها و مجتمع های تجاری که اکثر مراکز فروش لوازم خانگی هستند باعث شده که خیلی از همکاران ما نتواند به موقع به تعهدادشان عمل کنند. هر چند با وجود باز شدن اکثر مجتمع های تجاری و با وجود رعایت کردن  تمام پروتکل های بهداشتی در این روزها متاسفانه باز هم بازار ساکت و راکدی داریم چون اکثر مردم به خاطر وجود بیماری کرونا برای خرید اقدام نمی کنند.

رزقیان در پاسخ به این سوال که با وجود رکود بازار جشنواره های فروش بهاره چقدر موجه به نظر می رسد بیان کرد: در حال حاضر به خاطر شرایط جامعه و تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی به هیچ عنوان به هیچ فروشگاهی  مجوز برپایی جشنواره بهاره داده نشده است و اگر فروشگاه هایی در سطح شهر دیده می شود که مبادرت به فروش بهاره کرده اند عملشان کاملا غیر قاونی است که در صورت رویت هر موردی برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی گفت: تقریبا بیش از ۴۰ درصد از همکاران ما در مراکز تجاری و پاساژ ها مستقر هستند که همه این محل ها هم تا اوایل اردیبهشت ماه تعطیل بودند و اگر احیانا مغازه ای در طول این مدت باز بوده مطمئنا در حاشیه خیابان ها بوده است که البته همین تعداد هم مراجعه کننده و فروشی نداشته اند. ویروس کرونا باعث شده که همکاران ما نزدیک به ۹۰ درصد افت فروش داشته باشند و خیلی از آنها برای پرداخت اجاره مغازه هایشان با مشکل مواجه شوند که اگروضعیت بازار به همین منوال ادامه داشته باشد مطمئنا باعث ریزش بالغ بر ۲۰ درصد از فروشگاه بزرگ لوازم خانگی در سطح شهر خواهیم بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در توضیح افزایش قیمتی لوازم خانگی در سال جدید افزود: با توجه به افزایش دست مزدها، بیمه، حمل و نقل و... مطمئنا امسال هم همه کالاها و لوازم منزل از ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمتی خواهند داشت و مجوز های لازم هم صادر شده است ولی خیلی از همکاران ما به خاطر اینکه بتوانند به تعهدات مالیشان عمل بکنند مجبورند به همان قیمت قبل اجناسشان را بفروشند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ در صد از مراجعه کنندگان و خریداران لوازم خانگی را زوج های جوان تشکیل می دهند و در حال حاضر هم مراسم ازدواجی صورت نمی گیرد و توان خرید مردم هم کم شده است همه و همه دست به دست هم داده و بازار را دچار رکود عجیبی کرده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها