۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 703203

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: با فرمان عفو اخیر رهبر معظم انقلاب ۸۴۰ زندانی طی روزهای پایانی اسفند ۹۸ و فروردین ماه امسال از زندانهای استان آزاد شدند.

آزادی ۸۴۰ زندانی  خراسان رضوی با عفو رهبری

به گزارش قدس آنلاین، خشایار جمشیدی اظهار کرد: مطابق بخشنامه ابلاغی همه محکومان به جز افراد سابقه دار و مرتکبان جرائم خشن مانند سرقت مسلحانه مشمول عفو رهبر انقلاب شده اند.

همچنین به گزارش اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی، مدیر زندان مرکزی مشهد در این باره گفت: در روزهای پایانی سال ۹۸ و روزهای آغازین سال ۹۹ با عفو رهبر معظم انقلاب ۴۲۹ نفر از زندانیان زندان مرکزی مشهد به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

علی عبدی با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری به ویژه در زندان مرکزی مشهد افزود: این آمار اعلام شده مربوط به مشمولان عفو رهبری و تنها در فروردین ماه بوده و این تعداد همچنان رو به افزایش است.

وی اظهار داشت :علاوه بر تعداد اعلام شده، درهمین مدت نیز ۱۹۷ زندانی دیگر با اعمال آزادی مشروط از زندان مرکزی مشهد آزاد شدند.

مدیر زندان مرکزی مشهد گفت: فرایند بررسی پرونده های زندانیان از سال گذشته تا کنون همچنان تداوم داشته و در جریان این بررسی ها در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ تعداد ۵۸۸ نفر از زندانیان نیز با اعطای مرخصی پایان حبس از یک روز تا ۶ ماه، به جمع دیگر زندانیان آزاد شده پیوسته اند.

۱۱ زندان به همراه کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی چناران زیر پوشش اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی است.

بر اساس اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی شمار زندانیان این استان ۶.۴ میلیون نفر جمعیتی با کاهش طی سال‌های گذشته به ۱۶ هزار نفر در سال ۹۸ رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها