۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
کد خبر: 703235

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: خوشبختانه شواهد نشان می‌دهد افزایش دمای هوا به ضعیف شدن ویروس کمک می‌کند اما مردم باید همچنان نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا مجدداً شاهد افزایش شیوع بیماری نباشیم .

افزایش دمای هوا کرونا را ضعیف می‌کند

دکتر حمیدرضا مژگانی گفت: بر اساس نتایج تست‌های آزمایشگاهی آمار شیوع ویروس کرونا رو به کاهش است و این امر ماحصل رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشتی و  درمانی است.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی البرز، این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به این که آیا ویروس کرونا انواع مختلفی دارد و علائم بالینی آن متفاوت است عنوان کرد: مطالعات معتبر ویروس کرونا را در سه گروه A,Bو C طبقه بندی کرده‌اند اما اینکه این سه گروه علائم بالینی متفاوتی ایجاد می کنند در هیچ تحقیقی به اثبات نرسیده است .

متخصص ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: وقتی ویروس وارد بدن افراد از نژادهای متفاوت می‌شود در ابتدا با میزبان خود اندکی یکسان‌سازی انجام می‌دهد و به میزان خیلی کمی جهش می‌کند اما به این معنا نیست که سیمای  کلی بیماری تغییر می‌کند .

وی در مورد انجام تست کرونا برای همه افراد عنوان کرد: این تست فقط با نظر متخصص عفونی، ریه و یا گوش و حلق و بینی پس از تب سنجی و علائم بالینی انجام می‌شود و هنوز امکان پذیر نیست تا برای همه افراد تست انجام شود.

مژگانی افزود: خوشبختانه شواهد نشان می‌دهد افزایش دمای هوا به ضعیف شدن  ویروس کمک می‌کند اما مردم باید همچنان نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا مجدداً شاهد افزایش شیوع بیماری نباشیم .

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها