برگزاری نشست‌های تخصصی «اولین بانوی اسلام»، کارگاه‌های آموزش نهج‌البلاغه و نشست‌های ترویج معارف اهل بیت(ع) از جمله فعالیت‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری همنام با حضرت خدیجه(س) است.

برکات همنامی مساجد و کانون‌های مسجدی با حضرت خدیجه(س)

قدس آنلاین: کانون های فرهنگی هنری و مساجد با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و دینی توانسته اند، سنگری برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به شمار آیند و پاتوقی برای حضور نسل نوجوان و جوان. با توجه به شبهاتی که امروز در مباحث دینی مطرح می شود، می توان گفت این مراکز یکی از بهترین پایگاه ها برای تعمیق باورهای دینی و گسترش و تعمیق آموزه های اصیل اسلامی محسوب می شوند.

به مناسبت سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) به معرفی مسجد و کانون فرهنگی هنری فعال و همنام با آن حضرت می پردازیم که در ادامه می خوانید:

مسجد حضرت خدیجه(س) تهران

مسجد حضرت خدیجه(س) در مساحت حدود ۱۶۰۰ مترمربع و با کاربری های متنوع شامل سالن آمفی تائتر و جلسات ، سالن و کارگاه آموزشی، شبستان در ۴ طبقه در سال 96 در بوستان بهشت مادران تهران واقع در خیابان شریعتی، خیابان جلفا به بهره برداری رسید. احداث این مسجد با هدف اعتلای فرهنگ دینی مردم بوده است. این مسجد را می توان نماد شهر، تمدن دین اسلام و قلب سازماندهی های اجتماعی- فرهنگی به شمار آورد.

تمام تلاش متولیان و مسئولین این مسجد توسعه و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و سیره اهل بیت(ع) بوده است، به گونه ای که نشست تخصصی «اولین بانوی اسلام» همه ساله به مناسبت سالروز وفات آن حضرت(س) در این مسجد برگزار می شود.

نشست های در حوزه نگرش های فرهنگی شهر تهران و نیز در موضوعاتی همچون «شیخ فضل الله نوری؛ حدیث نامکرر» در این مسجد برگزار می شود.

کانون حضرت خدیجه(س) در مشهد

کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) از سال 77 با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی ویژه بانوان در محله طبرسی شمالی مشهد مشغول به فعالیت است. کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) کانون تخصصی کتابخانه ای در شهر مشهد و دارای بیش از 10 هزار جلد کتاب است که برای بانوان، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب خواهر خدمات ارایه می دهد.

کتابخانه کانون در موضوعات مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، اقتصادی، احکام، کتاب های مرجع، کتاب های ویژه کودک و نوجوان و کتاب های کمک درسی و کنکور و شامل بانک کاست و لوح فشرده است.

برگزاری کارگاه های آموزشی نهج البلاغه یکی از دیگر برنامه های این کانون است که با حضور علاقمندان در مقطع بزرگسالان برای دانشجویان، طلاب و غیره به صورت ماهانه در کانون حضرت خدیجه (س) مشهد برگزار می شود.

برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی، انجام فعالیت های اجتماعی، قرآن و عترت(ع)، کتاب و کتابخوانی، شبکه سازی و فضای مجازی، ورزش و سلامت و فعالیت های هنری از دیگر محورهای فعالیت فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) است.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها