۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 703318

با اعلام ورایتی گیشه آسیای شرقی به دلیل شیوع کرونا در سال جدید، نسبت به زمان مشابه سال گذشته افت ۸۸ درصدی داشته است.

سقوط ۸۸ درصدی فروش سینمای آسیا بر اثر کرونا
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ورایتی، شیوع و همه گیری ویروس کرونا باعث افت ۸۸ درصدی درآمد گیشه سینماها در منقطه آسیا اقیانوسیه (آسیای شرق و جنوب شرقی) شده است.

این آمار که از داده‌های مختلف تهیه شده است، نشان می‌دهد ۵۲۸ میلیون دلار درآمد بزرگترین منطقه سینمایی در جهان است که از ماه ژانویه تا مارس رقم خورده است. سینماهای کشورهای مختلف این ناحیه در زمان‌های مختلف، واکنش‌های متفاوتی را نیز در مقابله با کرونا اتخاذ کردند.

سینماهای کشور چین، اواخر ماه ژانویه با دستور دولت بسته شدند و همانطور که انتظار می رفت تا کنون بازگشایی نشده اند. میزان زیادی از سینماهای کشور کره جنوبی نیز به دلیل کاهش شدید تقاضای مردم برای حضور در سینماها بسته شدند. در کشور ژاپن تا اواسط ماه آوریل وضعیت اضطراری اعلام نشده بود و به همین خاطر مقامات محلی نمی‌توانستند سینماها را مجبور به بستن سینماها کنند. با این وجود گیشه این کشور افتی ۴۶ درصدی داشت و به فروش ۱۹۰ میلیون دلاری رسید.

در آمدهای کشور کره جنوبی نیز ۶۵ درصد سقوط کرد و در سه ماه اول سال تنها ۱۴۰ میلیون دلار فروختند. آمار ماهانه فروش بلیت سینما در این کشور از ۱۶ میلیون در ماه ژانویه به ۷ میلیون تا ماه فوریه و حدود ۲ میلیون تا ماه مارس سقوط چشمگیری را نشان می‌دهد. در آوریل امسال، ارقام فروش بلیت ۹۷۲ هزار است که در سال گذشته در همین ماه ۱۳.۳ میلیون بلیت بود.

۳۲ درصد کاهش فروش گیشه و رسیدن به ۱۱۰ میلیون دلار در سه ماه اول سال میلادی، آمار استرالیا در سال ۲۰۲۰ است. سینمای این کشور در ژانویه حدود ۷۰ میلیون دلار فروش داشت، اما در ماه مارس این رقم به ۳.۷۷ میلیون دلار سقوط کرده است.

منطقه آسیا اقیانوسیه میزبان پنج مورد از ده مارکت بزرگ جهان در خارج از آمریکای شمالی است. طبق آمار سال گذشته کشور چین، ژاپن و کره جنوبی پرفروش‌ترین مناطق بین المللی بودند. در این رتبه بندی هند ششم و استرالیا دهم شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها