جمعی از تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به نمکی وزیر بهداشت نسبت به مخاطرات کمبود تجهیزات و ملزومات پزشکی به دلیل عدم تخصیص و تأمین ارز توسط بانک مرکزی هشدار دادند.

هشدار بیش از ۱۰۰ شرکت تأمین کننده ملزومات پزشکی نسبت به مخاطرات کمبود تجهیزات+سند

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین؛ جمعی از تامین کنندگان تجهیزات پزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به «سعید نمکی» وزیر بهداشت، نسبت به مخاطرات کمبود تجهیزات و ملزومات پزشکی به دلیل عدم تخصیص و تامین ارز توسط بانک مرکزی هشدار دادند.

 به گفته یک منبع آگاه امضاکنندگان این نامه که نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت بزرگ تأمین کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی را شامل می‌شود عدم تخصیص به موقع ارز مورد نیاز این شرکت ها را موجب به خطر افتادن سلامت بیماران و آسیب جدی به طرح تحول سلامت عنوان کرده و از وزیر بهداشت درخواست کرده‌اند تا هرچه سریع تر پیگیری‌های لازم در این رابطه را صورت دهند.

این منبع آگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین در این رابطه افزود: از اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه سال گذشته تخصیص ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی بسیار با تعلل صورت گرفته و طولانی شدن تخصیص ارز منجر به تخلیه شدن انبار شرکت‌های تجهیزات پزشکی شده است و این باعث شده است که طی ۳ ماه اخیر انبار شرکت ها تقریبا از تجهیزات و ملزومات مورد نیاز پزشکی خالی شود.

وی افزود: این مسئله موجب شده است که در حال حاضر ما ذخیره استراتژیک مناسبی در زمینه تجهیزات  و ملزومات پزشکی نداشته باشیم و نتوانیم جایگزینی برای کالای مصرف شده داشته باشیم و در نتیجه نگرانی از اینکه آسیبی از این طریق متوجه سلامت مردم شود وجود دارد .

این منبع آگاه در رابطه با دلایل مشکل بوجود آمده نیز گفت: به نظرم بنده مشکل ایجاد شده در زمینه عدم تخصیص به موقع ارز مورد نیاز این شرکت‌ها به دلیل تعللی است که در زمینه تامین ارز صورت گرفته است، هرچند در دید کلی مقصر اصلی این مسئله وضع کنندگان تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان هستند که تامین ارز کشور را با مشکل مواجه کرده اند.

این نامه در حالی خطاب به «سعید نمکی» وزیر بهداشت نوشته و ارسال شده است که دکتر« مهدی یوسفی» رئیس هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران وزیر بهداشت در گفت‌وگو با روزنامه پزشکی سپید اعلام کرده است که بانک مرکزی از ۴ ماه قبل تخصیص ارز را متوقف کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها