وزیر آموزش‌ و پرورش در آیین عملیات ساخت ۱۴۵۰۰ واحد مسکن فرهنگیان ضمن اشاره به تأمین مسکن برای ۱۰۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن، گفت: ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان یکی از سیاست‌های جدی وزارتخانه بوده و در این راستا زمین‌های متعلق به آموزش‌ و پرورش به ساخت مسکن فرهنگیان اختصاص‌یافته است.

 امتحانات پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد آغاز می‌شود

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی صبح امروز طی مراسمی که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید عملیات اجرایی ساخت ۱۴۵۰۰ واحد مسکن برای فرهنگیان آغاز شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جدی وزارت آموزش‌وپرورش، ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان است و به طرق مختلف تلاش می‌شود وضعیت فرهنگیان بهبود یابد.

وی ادامه داد: مسکن یکی از نیازهای اصلی هر فردی است و ما می‌دانیم که بخش زیادی از حقوق معلمان فاقد مسکن، صرف اجاره‌بها در مسکن می‌شود و اگر بتوانیم مسکن لازم را برای فرهنگیان تأمین کنیم کمک بزرگی به این قشر شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش در مورد اختصاص زمین‌های متعلق به آموزش‌وپرورش به ساخت مسکن فرهنگیان در سراسر کشور، تصریح کرد: تأمین هزینه زمین بخش مهم و تعیین‌کننده در مسکن است. بنابراین متعهد شدیم که هر جا زمینی متعلق به آموزش‌وپرورش داریم به مسکن فرهنگیان اختصاص دهیم.

شناسایی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع زمین رایگان برای مسکن فرهنگیان

وی افزود: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰  هزار مترمربع زمین را در استان‌های مختلف شناسایی و به وزارت راه شهرسازی معرفی کردیم. برخی از این زمین‌ها نیاز به تغییر کاربری دارند که با پیگیری‌های انجام‌شده، تغییر کاربری آن‌ها صورت خواهد گرفت. به این صورت هزینه زمین، چه زمین‌هایی که از طریق آموزش‌وپرورش به فرهنگیان اختصاص‌یافته و چه زمین‌هایی که در وزارت راه و شهرسازی برای این منظور در نظر گرفته‌شده است، رایگان محسوب شده و از این طریق امیدواریم که مسکن ارزان‌تری در اختیار همکاران فرهنگی قرار گیرد.

وزیر آموزش‌وپرورش در مورد چگونگی روند ثبت‌نام فرهنگیان در سامانه مسکن بیان کرد: از تمام همکاران شاغل و بازنشسته که فاقد مسکن هستند و تاکنون از مزایای وزارت مسکن و شهرسازی استفاده نکرده‌اند، خواستیم در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی‌شده بود، ثبت‌نام کند که در مدت‌زمان تعیین‌شده برای ثبت‌نام، بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سامانه مذکور نام‌نویسی کردند و در مرحله اول ۷۵ هزار نفر احراز صلاحیت شدند و امروز در اولین گام و با حضور آقای جهانگیری عملیات اجرایی ساخت ۱۴ هزار و ۵۰۰ مسکن فرهنگیان به‌تدریج آغاز خواهد شد.

ارائه تسهیلات ۴۰۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی برای ساخت مسکن فرهنگیان

حاجی میرزایی گفت: منابع موردنیاز برای ساخت مسکن فرهنگیان، از طریق بانک مسکن و بانک ملی تأمین خواهد شد و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بانک ملی ایران نوشته شد مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش‌وپرورش قرارگرفته است که امیدواریم با آورده اولیه همکاران، منابع لازم برای ساخت را تأمین کرده و کار را آغاز کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌توانیم در یک سال و نیم آینده این مسکن‌ها را تحویل دهیم، تصریح کرد: از ۷۵ هزار مسکنی که باید تأمین شود در حال حاضر زمین برای ساخت ۱۴۵۰۰ مسکن تأمین‌شده و عملیات ساخت آن‌ها شروع‌شده است. در مورد عملیات ساخت مابقی مسکن‌ها نیز همکاری ما و وزارت راه و شهرسازی ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم بر اساس قولی که وزیر راه و شهرسازی داده تا حدود ۱۰۰ هزار شاغل فرهنگی را در ماه‌های آینده تعیین تکلیف کنیم.

زمان بازگشایی مدارس در شهرهای با وضعیت سفید

وی در خصوص بازگشایی مدارس در شهرهایی که وضعیت سفید دارند، گفت: تصمیم‌گیری در مورد بازگشایی مدارس بر عهده ستاد مبارزه با کرونا و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت است. سلامت دانش آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد و هر زمان که مسئولان بهداشت کشور اجازه دهند مدارس را بازگشایی خواهیم کرد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: در جلسه دیروز ستاد ملی مبارزه با کرونا مأموریتی از سوی رئیس‌جمهور به وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت بهداشت و وزارت کشور داده شد که در مناطقی که مناطق کم‌خطر یا سفید نامیده شده موضوع بازگشایی مدارس را به بررسی قرار دهند و با در نظر گرفتن مخاطرات موجود و وضعیت سلامت دانش آموزان، گزارش نهایی را در جلسه آینده ستاد کرونا ارائه دهند تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در استان‌های مختلف، ممکن است در بعضی از استان‌ها مدارس بازگشایی شوند و در برخی دیگر همچنان بسته بمانند. هم‌اکنون بیش از ۱۳۰ شهرستان به‌عنوان مناطق کم‌خطر هستند و قطعاً اگر بازگشایی تصویب شود مدارس این شهرستان‌ها بازگشایی خواهد شد.

تاریخ برگزاری امتحانات

حاجی میرزایی در مورد برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری، بیان کرد: امتحانات پایه دوازدهم تعیین تکلیف شده و از ۱۷ خرداد آغاز می‌شود که به استان‌ها ابلاغ‌شده است. تأکید وزارت آموزش‌وپرورش در برپایی امتحانات نهایی به‌صورت حضوری است مگر آنکه در آن زمان وزارت بهداشت صلاحدید دیگری داشته باشد. در حال حاضر بر اساس چارچوب‌های موردقبول آموزش‌وپرورش پیش‌بینی ما این است که می‌توانیم امتحانات را در زمان اعلام‌شده و به‌صورت حضوری با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار کنیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش‌وپرورش در پایان صحبت‌های خود از خانواده‌ها و دانش آموزان مخصوصاً دانش آموزان پایه دوازدهم و کنکوری‌ها خواست که نگرانی نداشته باشند و تأکید کرد: سلامت دانش آموزان برای ما اصل اساسی است و مراقبت‌های لازم را برای محافظت از دانش آموزان در نظرخواهیم گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها