زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان گفت:روند کاهشی بیماری کرونا نباید ما را گول بزند.

۱۹هزار نفر در قرنطینه به سر می‌برنند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین:رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و  درمانی استان زنجان در نشست خبری شامگاه دوشنبه که به صورت  ویدئو کنفرانس برگزار شد،گفت:متاسفانه  بعد از ۱۵ فروردین با بازگشایی برخی از مشاغل کم خطر فاصله گذاری اجتماعی به شکل اصولی توسط بخشی از مردم رعایت نمی شود.
 پرویز قزلباش در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص خبرهایی مبنی بر افزایش پیک بیماری در طی روزهای آینده در استان زنجان افزود: در حال حاضر روند این بیماری در استان زنجان نزولی است ولی واقعیت این است که این امر وابسته به رفتار اجتماعی مردم واقدامات دانشگاه است.
 وی با تاکید بر اینکه ۱۹ هزار نفر در استان زنجان در قرنطینه هستند،اظهارامیدواری کرد: عملکرد امروز ما مانند روزهای ابتدای ابتلا به این بیماری نیست ومساله اساسی فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است که با عمل درست به آن به پیک بیماری نرسیم.
قزلباش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تاکنون در استان زنجان بیش از ۷ هزار نفر تست کرونا  صورت گرفته است، ادامه داد:۳ هزار و ۷۵ نفر از این تست ها در آزمایشگاه ها و بیمارستان های استان صورت گرفته است.
 این مسئول با بیان اینکه دانشگاه بیش از ۱۰هزار تست آزمایشگاهی را تحت پوشش قرارداده ،ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد این افراد علامتی نداشته و بیش از ۴۶ درصد ازتست های مثبت دارای علامت بالینی بودند.
قزلباش با اشاره به اینکه متاسفانه ۱۰۸نفر مبتلایان به کووید ۱۹در استان فوت شده که  ده درصد موارد بستری را شامل می شود اضافه کرد: روند بستری و مثبت در طی  ۱۴روز گذشته رو به کاهش است. 
وی افزود:روند کاهشی بستری و مثبتی و تک رقمی شدن آزمایشگاههای استان نباید ما را گول بزند چرا که عدم رعایت فاصله اجتماعی خطر بزرگی است که ما را برای روزهای آینده نگران می کند. 
انتهای پیام/

برچسب‌ها