۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: 703524

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا (اسفندماه ۹۸) تا امروز در این استان ۱۰۲ نفر به دلیل مصرف الکل صنعتی جان خود را از دست دادند.

قدس آنلاین: محمد جواد مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز سه‌شنبه شانزدهم اردیبهشت 875 نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 773 نفرتحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر 12 نفر در استان فارس بدلیل مسمومیت بر اثر مصرف الکل تقلبی در بیمارستان بستری هستند که 3 نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مداوا هستند.

مرادیان با ابراز تاسف، ادامه داد: تعداد 102 نفر از هم استانی‌ها به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل صنعتی در این استان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس اورژانس فارس ضمن هشدار نسبت به عواقب جانی مصرف الکل، تصریح کرد: مصرف الکل صنعتی به صورت خوراکی مرگ آفرین است و نقشی در از بین بردن ویروس کرونا ندارد.

مرادیان، میانگین سنی افرادی را که در این استان به دلیل مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند بین 20 تا 40 سال اعلام و بیان کرد: مصرف الکل صنعتی به صورت خوراکی موجب مرگ می‌شود و بر خلاف آنچه که مطرح می‌شود مصرف الکل هیچ تاثیری در از بین بردن ویروس کرونا ندارد.

برچسب‌ها