رئیس اتحادیه مشاورین مسکن مشهد گفت: آمار شکایات در فروردین ۹۹ نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ الی۴۰ درصد افزایش داشته ‌است.

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی آمار شکایات حوزه مسکن در فروردین ماه

به گزارش قدس آنلاین، علی مرادزاده در خصوص طرح پیشنهادی تمدید اجاره نامه‌ها اظهار کرد: طرح تمدید اجاره نامه‌ها تا ۶ماه فعلا در حد یک پیشنهاد است که توسط معاون وزیر در دولت مطرح شده‌ و هنوز به صورت یک لایحه تبدیل نشده است. در صورت تصویب این طرح درهیئت دولت و تبدیل‌شدن به قانون درمجلس شروع به اجرایی‌شدن می‌کند و بعید می‌دانم که این قانون در کشور ما اجرا شود.

رئیس اتحادیه مشاورین مسکن مشهد در ارتباط با میزان شکایاتی که در سال جدید به اتحادیه واصد شده است، تصریح کرد: آمار شکایات در فروردین ۹۹نسبت به سال گذشته در حدود۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش داشته‌است که دلیل این شکایات غالبا افزایش اجاره توسط صاحب خانه و درخواست برای تخلیه بود، درحالی‌که مستاجر نیز جایی برای اجاره پیدا نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از این شکایات به قانون موجر و مستاجر بازمی‌گردد و باید به شورای حل اختلاف برود، ما در اتحادیه نمی‌توانیم به آن‌ها ورود کنیم و ما سعی می‌کنیم به صورت کدخدامنشی، دوطرف را دعوت به سازش و مدارا با یکدیگر کنیم که بالغ بر ۶۰درصد این شکایات حل شده‌اند.

رئیس اتحادیه مشاورین مسکن مشهد در ارتباط با لزوم اطمینان از رسمی بودن بنگاه‌داران تشریح کرد: مستاجرین حتما باید قرارداد پرینتی طلب کنند و بنگاه‌دار باید جواز رسمی داشته‌باشد. افراد قبل از ورود به بنگاه از داشتن پروانه و معتبر بودن آن مطمئن باشند. برخی از موجرین بیان می‌کنند که به دلیل مالیات قرارداد پرینتی نمی‌خواهند، اما در این شرایط مستاجر باید این قرارداد پرینتی را بخواهد؛ چرا که در مواردی مستاجر پول زیادی به موجر می‌دهد و پس از مدتی مشخص می‌شود که موجر در آن‌جا صاحب حق نبوده ‌است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها