۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 703558

 تدوین طرحی جدید برای چرخه انتخابی تیم ملی پس از تعویق المپیک توکیو، اختلاف نظرهایی را در فدراسیون کشتی در پی داشته و احتمالاً به تغییراتی در رأس هرم تیم‌های ملی منجر شود.

سرشاخ «دبیر» با «محمدی» و «بنا»

قدس آنلاین: علیرضا دبیر در نشست خبری روز شنبه خود اعلام کرد که چرخه انتخابی جدیدی برای معرفی نفرات اعزامی به المپیک تدوین شده و به زودی با حضور سرمربیان تیم‌های ملی نهایی و ابلاغ می‌شود. موردی که رئیس فدراسیون کشتی روی آن تأکید داشت، محک خوردن همه کشتی‌گیران در انتخابی بود. او حتی از حسن یزدانی هم نام برد که نباید بدون انتخابی به المپیک برود.

علیرضا دبیر البته در جلسه‌ای با غلامرضا محمدی و محمد بنا سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، نحوه اجرای این چرخه را هم برای آنان تشریح و بر اجرای کامل قانون بدون دخالت نظرات شخصی سرمربیان تیم‌های ملی در انتخاب ملی پوشان تأکید کرد و گفت: وظیفه سرمربیان تیم‌های ملی آماده سازی کشتی گیران است و این کشتی‌گیران هستند که باید با عملکردشان سبب انتخابشان طی روند مشخص و قانونی شوند.

موضع قاطع دبیر و تأکید وی بر این موضوع که اجازه نمی‌دهد نظرات شخصی در تعیین ملی پوشان دخیل شود با ناراحتی و قهر سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از جلسه همراه بود که البته این اقدام ناراحتی شدید دبیر را نیز به دنبال داشت.

*کم شدن قدرت سرمربی‌ها

به نظر می‌رسد در طرح تدوین شده برای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی در راه المپیک توکیو، دایره اختیارات سرمربیان کمتر شده و بیشتر این کشتی‌گیران هستند که باید خودشان را در مسابقات مختلف ثابت کنند.

محسن کاوه، مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در واکنش به شایعه قهر غلام محمدی به میزان می‌گوید:«مسئله این است که همه چیز باید از مجرای مشخصی پیش برود. اینکه کشتی‌گیر بداند در چه صورتی شانس رسیدن به تیم ملی را دارد و ابهامات برای همه برطرف شود و مسیر مشخص باشد. موضوع خاصی نبود و فکر می‌کنم در آینده همه چیز به خوبی پیش برود».

باید دید با توجه به اختلاف سلیقه‌های موجود درباره چرخه انتخابی تیم ملی که ممکن است در کشتی فرنگی هم به وجود بیاید، در نهایت فدراسیون چه زمانی برای نهایی کردن این چرخه به نتیجه خواهد رسید.

*موضع محمد بنا

به طور حتم محمد بنا نیز که همواره بر تعیین نفرات دلخواه بر اساس معیارهای سرمربی تأکید داشته با به صفر رسیدن اختیاراتش برای انتخاب ملی‌پوشان کنار نخواهد آمد و این موضوع چالشی جدی برای ادامه همکاری میان وی و فدراسیون کشتی به وجود آورده است.

«محمد بنا» به تازگی و در مصاحبه ای در خصوص برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی تأکید کرده بود: من اعتقادی به مسابقات انتخابی به شکل قدیمی ندارم و این کار را انجام نمی‌دهم. ملی پوشان در تورنمنت‌های مختلف محک می‌خورند و احیاناً اگر گره‌ای در برخی از وزن‌ها بود انتخابی درون اردویی برگزار می‌شود.

کم شدن اختیارات سرمربیان تیم‌های ملی کشتی در انتخاب ملی پوشان طبق چرخه جدید انتخابی تیم‌های ملی، احتمال کناره‌گیری این دو مربی از سمت‌هایشان را مطرح کرده و در صورتی‌که این دو مربی با اجرای این چرخه کنار نیایند قطعاً علیرضا دبیر نیز ذره‌ای از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد تا شرایط ادامه همکاری این دو مربی بیش از پیش سخت شود.

با این حال محمدی ساعتی پس از انتشار خبر ترک جلسه در مصاحبه خود با روابط عمومی فدراسیون کشتی بدون اشاره به موضوع ترک جلسه، عنوان کرد باید بررسی‌های بیشتری درباره طرح جدید انتخابی تیم ملی صورت گیرد اما پس از آن با انتشار پستی در اینستاگرام تلویحاً به این شرایط دشوار اشاره کرد. وی در بخشی از پست خود در اینستاگرام نوشت: شب که می‌خوابی معلوم نیست فردا هستی یا نیستی. عجب روزگار غریبی است.

محمدی: یک جاهایی اختلاف نظر هست

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان با کوتاه آمدن از موضع تند قبلی گفت: من قبلاً هم اعلام کردم بنده به عنوان سرمربی تیم ملی، آقای دبیر و سوریان رئیس و نایب رئیس فدراسیون و آقای کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد همه دغدغه کشتی را داریم و معتقد به برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی هستیم.

وی در مورد جلسه برگزار شده در مورد بررسی چرخه انتخابی تیم ملی اظهار کرد: این جلسات برگزار می‌شود تا مسئولان فدراسیون نظرات ما را جویا شوند و در آن شأن و جایگاه همه نیز حفظ می‌شود و نهایت برگزاری این جلسات این است که به یک جمع‌بندی برسیم و سیاست‌های فدراسیون کشتی نیز پیاده شود تا همه چیز در مجموع به نفع کشتی کشور تمام شود.

محمدی ادامه داد: قطعاً یک جاهایی اختلاف نظر در جزئیات طرح است و نیاز به جلسات متعدد و کار کارشناسی است و ان‌شاءالله که این اتفاق به نحو احسن انجام شود و به نفع کشتی باشد چراکه چرخه انتخابی تیم ملی سبب ایجاد رقابت و انگیزه‌ها در کشتی گیران می‌شود.

سرمربی تیم ملی که با روابط عمومی فدراسیون کشتی حرف زده است، در مورد برگزاری این جلسات از سوی فدراسیون تصریح کرد: اتفاقاً این جلسات خیلی خوب است و کار کارشناسی انجام می‌شود چراکه فدراسیون به دنبال این است که این طرح پخته‌تر و کم اشتباه‌تر بشود.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: این جلسات نشست‌های کارشناسی است و قطعاً اختلاف نظر وجود دارد اما همه باید در چارچوب فدراسیون کشتی حرکت کنیم و حرف ما هم همین است چراکه سربلندی کشتی کشور هدف همه ماست. در جلسه دیروز نیز با کلیات موضوع کاملاً موافق بودیم اما در برخی از جزئیات اختلاف نظر بود که من نیز حرف‌های خود را زدم و جلسه به پایان رسید، اما به نظرم قطعاً این طرح نیاز به کار کارشناسی و جلسات بیشتر دارد.

برچسب‌ها