معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از پیشرفت ۶۷ درصدی احداث تاسیسات تامین آب کیفی در تصفیه خانه چهل بازه خبرداد.

پیشرفت ۶۷ درصدی پروژه احداث تصفیه خانه چهل بازه

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی در بازدید از تصفیه خانه چهل بازه با بیان این که احداث این تأسیسات نقش ویژه ای در تأمین آب مورد نیاز  فضای سبز دارد،گفت: تولید این آب  به ‌عنوان یکی از منابع آبی پایدار نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها ، حفظ محیط‌زیست و آب های زیربنایی دارد.

وی با اشاره به این که محدودیت منابع آبی و وقوع بحران کمبود آب در بسیاری از نقاط کشور سبب شده است که تفکر استفاده مجدد از این آب ها به عنوان یک راهکار پایدار در کشور اهمیت پیدا کند، افزود: هم اکنون در دنیا از این منبع جهت آبیاری بخشی از فضاهای سبز همچون زمین های ورزشی، کمربندهای سبز، بوستان ها و فضای سبز اماکن عمومی استفاده می شود.

یعقوبی منابع آبی ناپایدار را تابع شرایط اقلیمی دانست و بر دستیابی به منابع آبی پایدار از طریق ایجاد تصفیه خانه ها جهت آبیاری فضای سبز مشهد تاکید کرد.

وی یادآورشد: احداث این تأسیسات با استفاده از تکنولوژی روز دنیا با ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه معادل ۴هزار و ۳۲۰ مترمکعب درشبانه روز در مساحتی بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث و بیش از ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون شهردار مشهد گفت : آب حاصل از این تصفیه خانه مشکل کمبود آب در اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز محدوده کمربند سبز جنوبی را تا حد زیادی مرتفع می کند.

وی خاطرنشان کرد: احداث این پروژه مدرن  در تابستان امسال به اتمام رسیده و آماده بهره برداری خواهد بود.

منبع: شهرداری مشهد

برچسب‌ها