۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 703595

سد طرق مشهد که یکی از منابع تامین کننده آب این کلانشهر به شمار می‌رود، در پی بارش‌های سال زراعی جاری پس از ۲۱ سال سرریز شده است.

سد طرق مشهد پس از ۲۱ سال سرریز شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: حجم ذخیره آب در سد طرق هم اکنون ۳۳ میلیون متر مکعب است و آخرین بار این سد در سال ۱۳۷۸ سرریز شده بود.
محمد علایی افزود: در حال حاضر  ۱۰ سد در  استان خراسان رضوی بر اثر بارش‌های سال زراعی جاری سرریز شده است.
وی ادامه داد: این سدها شامل ارداک در قوچان، درونگر در درگز، دهقان در تایباد، چهچهه و زاوین در کلات، کمایستان و یام در سبزوار، دولت آباد در چناران، طرق در مشهد و سد فریمان است.
وی گفت: در حال حاضر ۶۶ درصد از حجم ذخایر سدهای استان خراسان رضوی پر آب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد بود.
علایی افزود: هم اکنون حدود یک میلیارد و ۳۸ میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای خراسان رضوی جمع شده است.
وی مجموع حجم ذخیره آب سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.
وی ادامه داد: طبق اطلاعات ایستگاه‌های باران سنجی وزارت نیرو از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۲۶۶ میلیمتر باران در استان خراسان رضوی باریده است که  این میزان نسبت به دوره آماری بلند مدت ۶۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش دارد.
خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره برداری در تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها