رئیس اداره محیط زیست شهرستان فریمان گفت: یک قطعه تیهو ماده به دامن طبیعت بازگشت و چند نفر از شکارچیان غیرمجاز بدلیل شکار گراز نیز در این شهرستان دستگیر شدند.

رهاسازی یک قطعه تیهو تیمار شده و دستگیری شکارچیان گراز در فریمان

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره محیط زیست شهرستان فریمان گفت: این تیهو توسط فرهنگی فرهیخته به نام «علی آقایی زاده بجستانی» در فصل سرد زمستان در مسیر جاده مشاهده شده بود که با هماهنگی این اداره نگهداری و تیمارداری آن در منزل شخصی وی انجام شد.
جواد ستوده افزود: پس از چهار ماه و نیم نگهداری و مداوای این تیهو که از ناحیه بال آسیب دیده بود، دیروز تحویل اداره محیط زیست فریمان شد و توسط محیط بانان برای رهاسازی به منطقه کلیلاق منتقل و رها سازی شد.

وی ادامه داد: همچنین پس از اطلاع از دستگیری چند نفر توسط مأموران موادمخدر شهرستان در یک ایست بازرسی در مناطق تحت پوشش این اداره مشخص شد که علاوه بر وجود ۳۰کیلوگرم موادمخدر بیست کیلوگرم گوشت و تعداد هفت عدد پوکه فشنگ ساچمه زنی نیز همراه متهمان است.
جواد ستوده گفت: با هماهنگی قاضی کشیک مأموران این اداره برای شناسایی نوع گوشت به محل اعزام شدند که در بررسی های به عمل آمده و اعترافات شش نفر از سرنشینان دو خودرو مشخص شد که گوشت ها متعلق به ۳رأس گراز است که در روستای اره کمر شهرستان فریمان شکار شده اند.  
ستوده گفت: افراد متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و دو دستگاه خودرو پژو آنان نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
جریمه شکار هر گراز مبلغ چهارمیلیون و پانصدهزار ریال است که متخلفان مبلغ سیزده میلیون و پانصدهزار ریال بابت خسارت وارده به طبیعت به حساب خزانه واریز کردند.  

رییس اداره محیط زیست شهرستان فریمان همچنین افزود: مأموران یگان حفاظت این اداره فردی را که با انتشار تصاویری از یک بره میش کوهی در شبکه های مجازی برای فروش آن اقدام می کرد در عملیاتی پوششی شناسایی و حکم جلب متخلف را از دادستان دریافت کردند.

وی ادامه داد: فرد مورد نظر پس از شناسایی دستگیر و برای بازجویی های اولیه به کلانتری فراخوانده شد.

منبع : صداو سیما

برچسب‌ها