معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد با هشدار نسبت به گسترش شایعات مخرب و منفی تاثیر استعمال مواد مخدر در درمان کرونا گفت: اعتیاد نه تنها موجب مصونیت افراد در برابر بیماریها و به خصوص کرونا نمی شود بلکه آسیب پذیری آنان را افزایش می‌دهد.

تاثیر مثبت مواد مخدر بر درمان کرونا شایعه است

به گزارش قدس آنلاین، قاسم علی طالبی روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گناباد افزود: این مساله تصور غلطی است که اعتیاد به مواد مخدر سطح ایمنی فرد را در برابر بیماری کرونا افزایش می دهد و این مواد خانمان سوز نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نمی شوند بلکه در ابتلای معتادان به بیماریهای مختلف و از جمله ۴۰ مورد سرطان موثرند و شخصی که به مواد مخدر معتاد نیست و دارای سیستم ایمنی قوی تری است کمتر به این بیماریها  مبتلا میشود.

وی اضافه کرد: اگر ویروس کرونا وارد بدن انسان شود ، پیچیده ترین امکانات درمانی هم در برخی موارد ناتوان از درمان آن هستند و تنها باید سیستم ایمنی بدن افزایش یابد و مصرف مواد مخدر بیشتر موجب نقص ایمنی بدن انسان در برابر بیماریها می‌شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد گفت: باید با افزایش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب سطح آگاهی جامعه را نسبت به آثار زیان بار این مسائل افزایش داد و از گسترش و دامن زدن به این شایعات در جامعه جلوگیری کرد.

طالبی افزود: فضای کرونایی و شیوع بیماری کرونا نباید موجب غفلت ما از مسائل مختلف شود و با افزایش حساسیت و دغدغه مندی مانع از رشد فعالیتهای مخرب و آسیب زا در سطح شهرستان شویم.

وی ضمن تاکید بر حمابت بیشتر از سازمانهای مردم نهاد فعال در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر گفت: با توجه به تعطیلی این سازمانها و همچنین باشگاههای ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا باید از ظرفیت فضای مجازی و محتواهای تبلیغاتی برای افزایش آشنایی مردم و به خصوص جوانان نسبت به آسیبهای اعتیاد به مواد مخدر استفاده کرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد با اشاره به افزایش ۶۸ درصدی کشف انواع مواد مخدر در گناباد طی سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن گفت: با وجودی که بخش عمده این مواد در این شهرستان به مصرف نمی رسد ولی ماموران انتظامی در راستای وظایف خود با عزمی جدی به مقابله با سوداگران مرگ و قاچاقچیان می پردازند و کشور ما شهدای زیادی را در مقابله با ترانزیت مواد مخدر به دیگر کشورها و ممالک اروپایی تقدیم کرده است.

رییس اداره بهزیستی گناباد هم گفت: رواج شایعات و تصورات در خصوص تاثیر اعتیاد بر درمان کرونا یک آسیب جدی است و باید با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم را نسبت به تبعات منفی این باور آشنا کرد.

علی آراسته با اشاره به مسائل و مشکلات و دغدغه نسبت به شیوع بیماری کرونا در کمپهای ترک اعتیاد افزود: برای کاهش این معضل طی دو ماه گذشته چهار کمپ در شهرستان گناباد تعطیل و نیمه فعال شدند.

وی ادامه داد: برای کاهش تبعات و آسیبهای شیوع ویروس کرونا ۵۱۰ میلیون ریال بابت خسارت و یارانه به کمپهای ترک اعتیاد، بیماران نیازمند و معتادان درمان یافته  پرداخت شد.

او اضافه کرد:  ۱۱۰ میلیون ریال بسته های بهداشتی نیز توسط اداره بهزیستی تهیه و با اولویت افراد سالمند و در معرض تهدید این بیماری در شهرستان گناباد توزیع شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها