کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی گفت: از عصر امروز چهارشنبه تا ساعاتی از روز جمعه روند افزایش دما، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق در برخی مناطق، پدیده غالب هوای استان است.

افزایش باد و دمای هوا پدیده غالب جوی خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان قوچان با کمینه دمای هوای  ۹ درجه بالای صفر و شهرستان سرخس با بیشینه دمای هوای  ۳۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین دمای هوای استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده‌اند و دامنه تغییرات دمای هوای مشهد نیز بین ۱۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بوده و بیشترین سرعت باد نیز در شهرستان فریمان با ۴۳ کیلومتر در ساعت ثبت شده ‌است.

وی ادامه داد: از عصر امروز تا فردا پدیده غالب جوی در اکثر نقاط استان افزایش وزش باد، گرد و خاک همراه با  احتمال بروز خسارات در برخی نقاط است و در این مدت برای برخی از نقاط مستعد نیز گاهی افزایش ابر، وقوع رگبار توام با رعد و برق نیز پیش بینی می‌شود.

او اضافه کرد: روند افزایش دمای هوا نیز از امروز تا ساعاتی از صبح روز جمعه در خراسان رضوی ادامه دارد و از عصر روز جمعه تا شنبه دمای هوای استان بین سه تا چهار درجه کاهش می‌یابد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها