۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
کد خبر: 703660

مدیر کل میراث فرهنگی استان لرستان خبر داد: اعلام نهایی وضعیت آثار تاریخی استان لرستان، بعد از زلزله‌ی ۵/۱ ریشتری در مرکز نورآباد شهرستان دلفان استان لرستان، به تکمیلِ بررسی‌های مورد نیاز روی بناهای تاریخی استان لرستان بعد از زلزله پنج ریشتری این استان بستگی دارد.

 زلزله امروز باعث آسیب به فلک‌الافلاک شد

قدس آنلاین: امین قاسمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طولانی بودن مدت زمانِ زلزله‌ی رخ داده در استان که به واسطه‌ی آن بیشتر مردم به خیابان‌ها ریختند و به همین دلیل بررسی آثار به کندی صورت می‌گیرد، گفت: علاوه بر این‌که دندانه‌های مربوط به یکی از برج‌های قلعه فلک‌الافلک آسیب دیده‌اند، آسیب هایی نیز به موزه صنایع دستی خانه تاریخی قاضی «آخوند ابو» وارد شده است.

او با اشاره به آسیب های جزیی که به برخی از خانه‌های تاریخی در بافت تاریخی بروجرد وارد شده نیز، بیان کرد: هنوز همه‌ی پل‌های تاریخی استان که چیزی حدود ۱۰۰ پل را شامل می‌شوند، بررسی نشده‌اند، چون اغلب در مناطق صعب‌العبور قرار دارند و بارندگی در برخی مناطق بسیار زیاد است.

وی همچنین از عملیات‌های بررسی که توسط تیم‌های فنی اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان روی بناهای تاریخی در حال انجام است، خبر داد و گفت: اعلام درصد آسیب‌ها و اعتبار مورد نیاز برای مرمت بناهای آسیب دیده نیازمند تکمیل بررسی‌هاست که احتمالا نیازمند زمان برای چند روز آینده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها